ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားသည္ မူရင္းေရးသားသူဆရာသမားမ်ားထံမွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားကို စီးပြားေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ျခင္းမျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ - မင္းခသူ

ကြန္းဆက္ပ္ကဗ်ာဒုတိယမ်ိဳးဆက္ အကြန္စီရဲ ့ အင္စတီက်ဳ

ကြန္းဆက္ပ္ကဗ်ာဒုတိယမ်ိဳးဆက္အကြန္စီရဲ ့ အင္စတီက်ဳ (ညဏ္လက္ရာဖြဲ ့စည္းမႈ ) ဟာ ဘာလဲ...။ ေရာေထြးယွက္တင္စူးစိုက္မႈ အေသးစိတ္ကိုလုပ္ျခင္း ( Complex Meditation ) လုပ္တယ္ ။ ဘာေတြေပၚမွာလဲဆိုေတာ့ ဘာသာစကားရဲ ့အရည္အေသြးေပၚမွာ ( On the ability of Language ) လုပ္တယ္ ။ အဲဒီကေန ဘယ္ကိုေရြ ့သလဲဆိုေတာ့ စိတ္ခံစားမႈ ( emotion ) နဲ ့ညာဏဆိုင္ရာ (ေတြးေတာမႈ ) ( Intellect ) ဆီကိုေရြ ့တယ္ ။ ဒါဆို ဘာသာစကားရဲ ့ အရည္အေသြးအေသးစိတ္ကေနဘယ္နည္းနဲ ့ အကြန္စီေရြ ့သလဲဆိုေတာ့ ေအာက္ပါနည္းလမ္းေတြနဲ ့ ေရြ ့လ်ားတယ္ လို့ ဆိုတယ္ ။ ( ဒီေနရာမွာ မာဂ်ိဳရီ ကေရွ ့က " ျဖစ္ေစ " ဆိုတာကို " whether " ဆိုျပီး စံ ထားတယ္ ။ )

၁။ အေျပာျဖင့္ျဖစ္ေစ ( Verbal )
၂။ အျမင္အားျဖင့္ျဖစ္ေစ ( Visual )
၃။ ေသာတအႀကားအာရံုျဖင့္ျဖစ္ေစ ( Aural )
၄။ ေရြ ့လ်ားေျပာင္းေရြ ့ျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္ေစ ( Kinetic ) အားျဖင့္ေရြ ့လ်ားတယ္ လို့ ဆိုတယ္ ။

သူ့ပန္းတိုင္က အီမိုးရွင္းနဲ ့ အင္တာလက္ ( စိတ္လႈပ္ရွားမႈနဲ ့ စဥ္းစားျခင္း ) ကို သြားတယ္ေနာ္ ။ ဒါအေရးႀကီးတယ္ ။ ဒီကြန္ဆက္ခ်ဴရယ္ အေရးအသားလိႈင္း ( အတိအက်ေျပာရရင္ တတိယ လိႈင္း ) ဟာ အကြန္စီဆီကေန ဆင္းသက္လာရင္အကြန္စီ " ဘာလဲ " ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို့သိဖို ့ လိုတာေပါ့ ။ သူဟာ ( Fluxus ) လႈပ္ရွားမႈကေန ဆင္းသက္လာသူပါ ။ ဒါေပမယ့္ သူ့ရဲ ့ဖြံ ့ျဖိဳးလာမႈလမ္းေႀကာင္း ( Trajectory ) ကေတာ့ အဲဒီဖလူးဆပ္လႈပ္ရွားမႈရဲ ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္ေတြျဖစ္တဲ့ေဂ်ာ့ခ်္ဘရက္ ( George Brecht ) ဒါမွမဟုတ္ " ယိုကိုအိုနို " တို့နဲ့ကြဲျပားပါတယ္ ။

အီတလီနိုင္ငံသား ေရႊ ့ေျပာင္းမိဘနွစ္ပါးက ၁၉၄၀ မွာ ေမြးဖြားလာတဲ့ဟာ Brone မွာႀကီးျပင္းခဲ့ပါတယ္ ။
သူက ၁၉၆၂ မွာ ၀ူစတာ က " Holy Cross " ေကာလိပ္ကေန ဘြဲ ့ရတယ္ ။ ၁၉၆၄ မွာ ယူနီဗာစီတီ အိုင္အို၀ါ ေ၀ါေရွာ့ ( အရးအသား ) နဲ ့ထပ္ရျပန္တယ္ ။ ျပီးေတာ့ကဗ်ာေလာကထဲ ေျခစံုပစ္၀င္တယ္ ။ ဆရာႀကီး မာ့ခ္ စထရန္း(ဒ္) ( Mark Strand ) ဆီမွာဘာသာျပန္သင္တန္းတက္တယ္ ။ အိုင္အို၀ါမွာတုန္းကသူနဲ ့ ေခတ္ျပိဳင္တစ္ဦးကေတာ့ နာမည္ႀကီး ခ်ားလ္(စ္)ရိုက္(ထ္) ပါ ။ အဲဒီတုန္းက ခ်ားလ္(စ္) ရဲ ့နာမည္ႀကီးအေရးအသားက -
ဒီလဟာ ၊ႏွလံုးသားအေသတစ္ခုလို ၊ ေအးစက္ ေနာက္ တည္ျငိမ္ျခင္းမဲ့ ၊ ခ်ည္မွ်င္တစ္စနဲ့ တြဲလဲခိုလို ့ ၊ ကမၻာႀကီးရဲ ့ အစြန္အဖ်ားဆီမွာေပါ့ ၊ အဆံုးမေတာ့ သစၥာမဲ့စြာပဲ ၊ အရြက္အခက္မ်ားနဲ ့ ပန္းနုေရာင္ ပုဏၰရိပ္ ပင္ျခံဳမ်ားကို စြန္းထင္းေစရဲ ့။ ကင္ရြန္ ေက်ာက္သားငိုျခင္း ( Ston Canyon Nocturne )

ခ်ားလ္(စ္)ရိုက္(ထ္) ကို ကြ်န္ေတာ္ေရွ ့ကျပတ္ေရြ ့စာေႀကာင္းမ်ား " dropped Line " မွာ သူ့ကဗ်ာေလး ျပန္ဖူးပါတယ္ ။ကဗ်ာလိုင္းေတြအေႀကာင္းေျပာရရင္ ခ်ားလ္(စ္) ဟာ မပါမျဖစ္ပါ ။ ဒါေပမယ့္သူ႕ေခတ္ျပိုင္ကြန္ဆက္ခ်ဴရယ္အကြန္စီရဲ႕လက္ခ်က္ကိုလည္းၾကည့္ပါဦး။

(ဒီမွာ)(......)(....)
(....)(ဟိုမွာ)(.....)
(...)(...)(ဒီမွာနဲဟိုမွာ ့ငါကဒီမွာလို ့ေျပာရဲ ့)
(......)(အခုလိုမေျပာပါ ့ဗ်ာ)(,.,,,,,)
(အခုမေျပာနဲ ့ဦး )(..................)(............)
(......)(ျပီးေတာ့ နဲ ့ဟိုမွာငါက ဟိုမွာလို ့ေျပာရဲ ့)(....)
(.....)(.............)(ဟိုမွာလို ့ေျပာပါ)
(ျပီးေတာ့လို ့မေျပာပါကြာ)(...........)(........)
(ငါမေျပာဘူး ၊ ျပီးေတာ့ ၊ ဒီဟာ)(................)(..............)
(................)(ျပီးေတာ့ ငါေျပာတယ္)(.....)
(.....)(.....)(ဒီမွာ နဲ ့ ဟိုမွာ)
(.....)(....)(အဲဒီမွာျပီးေတာ့)
(.....)(ဒီမွာပထမဆံုး)(............)
(ငါေျပာခဲ့တယ္ဒီေနရာကဒုတိယ)(..........)(................)
(......) (ပထမဦးစြာငါစကားမေျပာ)(.............)
(....)(ဒီေနရာသြားတယ္)(..............)
(ဘာသြားတယ္ဆိုတာကို ငါမေျပာဘူး)(...........)(.........)
(...................)(ေျပာတဲ့ကိစၥကို မသြားဘူး)(.........)
(အဲဒီမွာေျပာရန္အတြက္ မဟုတ္ပါ)(.........)
(.......)(အဲဒီေအာက္မွာ)(....................)
(..........)(အနိမ့္မွာလို ့ ငါေျပာပါ)(..............................)
(.............)(ငါ့စကားလံုးမ်ားေအာက္က)(................)
(ေဆြးေႏြးမႈ ေအာက္က)(............)(..............)
(................)(အားလံုးအဲဒီမွာ)(..................)
)................)(......................)(အားလံုးကို မေျပာပါ)
(.............)(အားလံုးေျပာတာ)(.......)

ဗိုင္တိုအကြန္စီ (Vito Acconci)

- ေဇာ္ေဇာ္ထြန္း

Image may contain: 1 person, closeup
Vito Acconci