သီခ်င္းလို႔ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါမယ္ ။ ေတးထပ္နဲ႔ေတးရိုးေတြလိုပဲ သီခ်င္းစုမွာပါပါတယ္။ သီခ်င္းေတာင္မွ
ေျဖးညင္းေလးပင့္စြာဆိုရတဲ့ ေတးကဗ်ာျဖစ္ပါသတဲ့ ။
ေရးနည္း
ေရးနည္းေလးကေတာ့ စိတ္ဝင္စားစရာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။
၁။ အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္ပါရမယ္။
၂။ အပိုဒ္ၾကီး တစ္ပိုဒ္မွာ အခ်ိဳး ၄ ခ်ိဳးစီပါရမယ္။ အခ်ိဳးလို႔ေခၚေခၚ အပုဒ္လို႔ေျပာေျပာ ရပါတယ္။
ပထမ အခ်ိဳး/ပုဒ္
၃။ အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္စလံုးရဲ႕ပထမဆံုးအခ်ီပိုဒ္ေတြဟာ တူကိုတူ ရပါမယ္။အခ်ကေတာ့ တူလို႔ရသလို
မတူလည္း ရပါတယ္ ။
၄။ အပိုဒ္ၾကီး ၃ပိုဒ္လံုးရဲ႕ အခ်ီပါဒတိုင္းကို ရတုအခ်ီလိုပဲ နေဘထပ္ေပးရပါမယ္။
၅။ အခ်ီမွာ ပါဒတစ္ေၾကာင္းသာရွိရျပီး ပါဒဝက္နွစ္ခုပါပါမယ္။ ေရွ႕ပါဒဝက္ဟာ စာ၃/၄လံုး၊ ေနာက္ပါဒ
ဝက္ဟာစာ၄လံုး ရွိရမယ္။ ေရွ႕ပါဒဝက္ကို လဟု(ခ်သံ)န႔ဲခ်ီျပီး ဒုပါဒဝက္ကို ဂရု(ခ်ီသံ)နဲ႔ခ်ရပါမယ္။
၆။ ပါဒဝက္၂ခုကို လကၤာအဖြဲ႔က ၄/၂ကာရန္(သို႔) ၄/၁ကာရန္ယူနည္းနဲ႔ ခ်ိတ္ပါတယ္။ ေရွ႕ပါဒဝက္က
စာ၃လံုးသာ ဆိုရင္ေတာ့ ၃/၂ (သို႔) ၃/၁ ကာရန္ေပါ့ ။
၇။ ပါဒ၂ခု အလယ္ကိုမ်ဥ္းတို( - )နဲ႔ျပပါတယ္။ ပါဒတစ္ေၾကာင္း လံုးရဲ႕အဆံုးမွာ ပုဒ္မ(။)ခ်ပါ ။ ဒါဟာ
ပထမအခ်ိဳး/အပိုဒ္ဖြဲ႔နည္းျဖစ္ပါတယ္။
နမူနာ -
(အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္လံုးရဲ႕ အခ်ီမ်ား နေဘတူ)
ဘံုနန္း(က)-မွန္း(ဆ)ေခ်[လ်ွင္] ။
ထံုပန္း(လွ)-ပန္း(က)ေထြ[အင္] ။
စံုဆန္း(စြ)-ခန္းဝေဗြ[ျပင္] ။
ဒုတိယအခ်ိဳး/ပုဒ္
၈။ ဒုတိယအခ်ိဳး/ပုဒ္အေနနဲ႔ ကာရန္ယူေရးဖြဲ႔ရာမွာ ေရွးကေလးခ်ိဳးၾကီးအသြားလိုပဲ ေလးလံုးစပ္လကၤာ
တခ်ိဳ႕ ၊ သံခ်ိဳအသြား ဆန္ဆန္ စာ ၅/၆ လံုးေလာက္တခ်ိဳ႕ထားျပီး သင့္သလို ထည့္ျပီးစပ္ဆိုရပါတယ္။
၉။ ဒီ ဒုတိယအခ်ိဳး/ပုဒ္ရဲ႕ အခ်ကိုေတာ့ စာ၄ လံုးနဲ႔ခ်ျပီး ေနာက္ဆံုး စာလံုးကိုေတာ့ ပထမအခ်ိဳး/ပုဒ္ရဲ႕
ေနာက္ဆံုးစာလံုးအတိုင္း ကာရန္တူ ျပန္ယူပါတယ္။ ပုဒ္မ(။) ခ်ပါ။
၁၀။ ပါဒကန္႔သတ္ခ်က္မရွိပါ။
နမူနာ -
ရႊန္းနုစံု[လင္] ။
ဆြမ္းကပ္လို႔[တင္] ။
ကြက္လပ္မ[ျမင္] ။
တတိယအခ်ိဳး/ပုဒ္
၁၀။ တတိယအခ်ိး/ပုဒ္ကိုလည္း ေလးခ်ိဳးၾကီးေရးစပ္သလိုေလးလံုးစပ္အျပင္ သံခ်ဳိလို ၅/၆ လံုးသင့္သလို
ထည့္ျပီး စပ္ဆိုသြားရပါမယ္။
၁၁။ တတိယအခ်ိး/ပုဒ္ဆံုးကာနီး ပါဒ ၂ ေၾကာင္းမွာ ေလးခ်ိဳးလိုပဲ ပထမအခ်ိဳး/ပုဒ္နဲ႔ ဒုတိယအခ်ိဳး /ပုဒ္ကို ျပန္ ငဲ့တဲ့ကာရန္( ခြာေထာက္) ျပန္ယူရပါတယ္။ အေပၚပါဒ အဆံုးစာလံုးကို ခြာေထာက္ယူ ျပီးရင္ အခ်ပါဒ
ကို ပိုဒ္တြင္းကာရန္ ဆက္ယူျပီး စာ ၆/၇ လံုးနဲ႔ခ်ပါ ။ ေနာက္ဆံုးစာလံုးဟာ ဧး ကာရန္ (ေအးကာရန္)
တစ္ခုခု ျဖစ္ရပါမယ္။ ၿပီးရင္ပုဒ္မ(။)ခ်ပါ။
၁၂။ ပါဒ အေရအတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိပါ။
နမူနာ -
ဥာဏ္လင္း[အင္]
မ[ျမင္]ေတာင္ ပရ{ေသး} ။
၁၃။ စတုတၳအခ်ိဳး/ပုဒ္ကိုလည္း ဒုတိယတတိယအခ်ိဳး/ပုဒ္လို လကၤာ /သံခ်ိဳလိုစပ္သြားျပီး အခ်ပါဒကို စာ ၄
လံုးယူပါ။ ေနာက္ဆံုးစာလံုးကို အျမဲတမ္း"ေလး"ဆိုတဲ့ စာလံုးခ်ပါ။ တတိယက အခ်စာလံုး ဧး ကာရန္
နဲ႔ ကာရန္တူျပီး ေလးခ်ိဳးရဲ႕တတိယနဲ႔စတုတၳ အခ်ိဳး အခ်ခ်င္းညီရသလို ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မၾကီး(။ ။)ခ်ေပး
ပါ။
၁၄။ ပါဒအေရအတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိပါ ။
နမူနာ -
အခ်ကို နေဘမထပ္ဘဲ ယူရင္ေတာ့ အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္လံုးရဲ႕အခ်ဟာ ဒီလိုပါ။
ဖူးၾကတယ္ေလး ။ ။
မွန္းဆုပန္ေလး ။ ။
အားထုတ္ၾကေလး ။ ။
အခ်ကို နေဘထပ္ ယူရင္ေတာ့ အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္လံုးရဲ႕ အခ်ဟာ ဒီလို ပါ။
အားရဖြယ္ေလး ။ ။
ပြားၾကတယ္ေလး ။ ။
မ်ားလွတယ္ေလး ။ ။
ေတးတြဲ႔ နမူနာသာဓကမ်ား
ေတးတြဲ႔စပ္ဖြဲ႔နည္းကို ပိုမိုရွင္းလင္းသိရေအာင္ ေရွးစာဆိုမ်ားရဲ႕နမူနာေတးတြဲ႔မ်ားနဲ႔ သာဓကျပေပးပါမယ္။
(ပထမအပိုဒ္ၾကီး)
ဘံုနန္း(က)-မွန္း(ဆ)ေခ်[လ်ွင္] ။
ေဃာသေလး(ျပန္) ၊ ေဝးေလာက္ (တန္)တြင္
နိဗၺာန္ရည္(မွန္း)လို႔ ၊
တည္(ဆန္း)ပံု သဗၺ(ညဳ)လို
ရႊန္း(နု)စံု[လင္] ။
ထက္သက္ေလွ(ကား) ၊ နွစ္စံု(ပြား)လို႔
ထူး(ျခား)သန္႔(ရွင္း) ၊ ဘိုးေတာ္(မင္း)ထက္ ဥာဏ္(လင္း)[အင္]
မ[ျမင္]ေတာင္း ျမင္ရေပ{ေသး} ။
စူဠာမ(ဏိ) ၊ မည္ေတာ္(ရွိ)တဲ့
သီ(ရိ)ေထြ(ေငၚ) ၊ ေစတီ(ေက်ာ္)ကို
ျပည္(ေတာ္) သူ ဆြတ္လွည့္(ကူး)လို႔
(ဖူး)ၾကတယ္{ေလး} ။ ။
(ဒုတိယ အပိုဒ္ၾကီး)
ထံုပန္း(လွ)-ပန္း(က)ေထြ[အင္] ။
ဆြမ္းေတာ္ေရ(ၾကည္) ၊ ပြဲနံ(တည္)သ
တီး(စည္)ခတ္(ရြမ္း)လို႔
ေရင္(လ်ွမ္း) အရုဏ္(ခပ္)လွ်င္
ဆြမ္း(ကပ္)လို႔[တင္] ။
တန္ေဆာင္တိုင္(မ်ား) ၊ ေရေတာ္(ငါး)နွင့္
နံ(ပါး)ပန္း(သင္း) ၊ ညေန(ခင္း)မွာ
ထပ္(သြန္း)[တင္]
ေရ[ျပင္]ေတာ္ လင္းထိန္လို႔{ေမႊး} ။
ရွင္လူက(စ) ၊ နံနက္(ည)တိုင္း
ညႊတ္(ခ)ပူ(ဇာ) ၊ စိေႏၲ(ယ်ာ)ဝယ္
မေသ(ရာ) နိဗၺာန္(နန္း)ကို
(မွန္း)ဆုပန္{ေလး} ။ ။
(တတိယပိုဒ္ၾကီး)
စံုဆန္း(စြ)-ခန္း(ဝ)ေဗြ[ျပင္] ။
ေက်ာင္းေတာ္အုတ္(ဂူ) ၊ အဆူ(ဆူ)တြင္
နိ(ဗၺဴ)ရည္(စူး)တဲ့ ၊
ေထြ(ထူး)ေထြ ကိန္းေပ်ာ္(ဝပ္)တယ္
ကြက္(လပ္)မ[ျမင္] ။
တေက်ာင္းေတာ္(လံုး)၊ ေရၾကည္(သံုး)ဖို႔
ပတ္(ကံုး)ရွင္း(လင္း) ၊ ေတာင္တူ(ရြင္း)က ေရ(သြင္း]လ်ွင္
ကန္တြင္ေရပန္း လ်ွံလို႔{ေဖြး} ။
ေသာတုဇ(န) ၊ စာသင္(စ)၍
ေထ(ရ)အ(ရာ) ၊ ျမတ္သံ(ဃာ)တို႔
ခ်မ္း(သာ)စြာ ျမတ္တ(ရား)ကို
(အား)ထုတ္ၾက{ေလး} ။ ။
အခ်ီ ၃ ပိုဒ္လံုးကို နေဘထပ္ျပီး အခ်ိဳးညီ ပိုဒ္စံု ရတုလို စပ္ဆိုထားပါတယ္ ။
ဘံုနန္း(က)-မွန္း(စ)ေခ်[လ်ွင္] ။
ထံုပန္း(လွ)-ပန္း(က)ေထြ[အင္] ။
စံုဆန္း(စြ)-ခန္း(ဝ)ေဗြ[ျပင္] ။
အခ်ီ ၃ ပိုဒ္လံုးရဲ႕ ပထမပါဒဝက္ကို စာ ၃ လံုးယူျပီး က=လွ=စြ ဆိုတဲ့ လဟု(ခ်သံ)နဲ႔ခ်ီထားပါတယ္။
ဒုတိယပါဒဝက္ကို စာ ၄ လံုးယူျပီး ဆ=က=ဝ ကို ၃/၂ ကာရန္နဲ႔ ပိုဒ္တြင္းကာရန္ ယူပါတယ္။ လ်ွင္
= အင္=ျပင္ ဆိုတဲ့ ဂရု(ခ်ီသံ)နဲ႔ခ်ထားပါတယ္။ ဒုတိယအပုဒ္ေတြကို ေလးခ်ိဳးၾကီးေရးစပ္သလို လကၤာ/
သံခ်ိဳလိုစပ္သြားျပီး အခ်စာလံုး [လင္]/ [တင္] /[ျမင္] တို႔ကိုကို ပထမပုဒ္ အခ်မ်ားျဖစ္တဲ့ [လင္]/[အင္]/
[ျပင္]တို႔ အတိုင္း ကာရန္တူ ျပန္ယူထားပါတယ္။ တတိယအပုဒ္မ်ားကိုလည္း လကၤာ/သံခ်ိဳလို ေရးစပ္
သြားျပီး ပထမအပုဒ္အခ်နဲ႔ ဒုတိယအပုဒ္အခ်မ်ားကို ျပန္ငဲ့တဲ့ကာရန္(ခြာေထာက္)ျပန္ယူထားပါတယ္။
ပထမအပိုဒ္ၾကီးမွာ -
[လွ်င္] = [လင္] = [အင္] = [ျမင္]
ဒုတိယအပုဒ္ၾကီးမွာ -
[အင္] = [တင္] = [တင္] = [ျပင္]
တတိယအပုဒ္ၾကီးမွာ -
[ျပင္] = [ျမင္] = [လ်ွင္] = [တြင္] ဆိုျပီး ကာရန္ျပန္ငဲ့ထားပါတယ္။
တတိယအပုဒ္ရဲ႕ အခ်စာလံုးေတြကိုလည္း ဧး(ေအး) ကာရန္ျဖစ္တဲ့ {ေသး} / {ေမႊး}/ {ေဖြး} တိုကိုခ်
ထားၾကပါတယ္။
စတုတၳအပုဒ္ေတြကိုလည္းလကၤာ/သံခ်ိဳေတြနဲ႔ဖြဲ႔ျပီး အခ်ပိုဒ္ေတြကို စာ ၄ လံုးစီနဲ႔ခ်ထားပါတယ္။ အဆံုး
စာလံုးေတြကိုေတာ့ {ေလး}သဒၵါမ်ားနဲ႔ခ်ထားၾကပါတယ္။ ဒါက အခ်မညီ နေဘမထပ္တဲ့ အခ်ေတြပါ ။
အခ်ညီ နေဘထပ္ရင္လည္းရပါတယ္။ နမူနာ အေနနဲ႔ ကြ်န္ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ပန္းကဗ်ာ နွစ္ပုဒ္ ျပလိုက္ပါတယ္။
အပိုဒ္ၾကီး ၃ ပိုဒ္ေရးရတဲ့အတြက္ ၃ပိုဒ္ ျပည့္ေအာင္ ေရးရတာေတာ့ ခက္ပါတယ္။ ဥပမာ ေႏြ/မိုး/ေဆာင္း/
ဥတုမ်ားကို တစ္ပိုဒ္စီ ေရးၾကည့္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ အေနနဲ႔" ပန္းစကား" ဆိုျပီးစကားဝါ/ျဖဴ/စိမ္းကို ၃ ပုဒ္ခြဲျပီး
ေရးပါတယ္။ ထို႔အတူ "ခြာတံ" မွာ ခြာညိဳ /ျဖဴ/ျပာတို႔ကို ၃ပုဒ္ရေအာင္ ေရးဖြဲ႔ျပထားပါတယ္။ အေၾကာင္း
အရာ တစ္ခုကိုပဲ ၃ပိုဒ္ရေအာင္ေရးလို႔ရပါတယ္။ မိမိဥာဏ္ရွိသလိုေရးဖြဲ႔ၾကည့္နိုင္ပါတယ္။
ပန္းစံကား
(၁)
ပန္းစံ(ကား)-လွ(အား)မူ[မူ]။
အမည္သညာ ၊ စံကားဝါကား
ရြက္ျဖာပင္နန္း ၊ ျမဲစိုလန္း၍
မိုးဖ်န္းဖူးငံု ၊ အခက္စံုငယ္နွင့္
ျမိဳင္ရဂံု ေတာင္ေလဝင့္လ်ွင္
ပန္းပြင့္ဇ[မၺဴ] ။
ကဆုန္ေညာင္သြန္း ၊ ေႏြအယြန္းမွာ
ရႊန္းရႊန္းစိုစို ၊ ရြက္ၾကားခို၍
ျမဴခ်ိဳရနံ႔ ၊ သင္းသင္းပ်ံ႕မို႔
ဝင္းဖန္႔[ျမွဴ]
ေလ[ခ်ဴ]ယူ ပြင့္ခက္က{ေမႊး} ။
စိမ္းစိုသစ္ခက္ ၊ သရက္ရြက္နွယ္
သြယ္ယွက္ရံထား ၊ ခြအၾကားတြင္
စံကားပြင့္ညွာ ၊ ထူသားလႊာသည္
အဝါလိေမၼာ္ ၊ ဝတ္ဆံေဖာ္၍
နံ႔သာေပ်ာ္ ၊ လိပ္ျပာကူးလို႔
ၾကဴးၾကျပီ{ေလး} ။
(၂)
နန္းမ(ျခား)- ခ(စား)တူ[တူ] ။
ပင္ျမင့္အထက္ ၊ သြယ္သြယ္ယွက္၍
အရြက္အကိုင္း ၊ အုပ္ဆိုင္းဆိုင္းမွာ
ေရႊသိုင္းျခံဳလႊာ ၊ စံကားဝါကား
ေသာက္ခါေငြမိုး ၊ အလွတိုးနွယ္
မ်ိဳးရင္းညီကို ၊ နို႔နွစ္ကယ္စိုသည္
ပင္ကိုယ္ရနံ႔မျခားေပငဲ့
စံကားျဖဴ [ ျဖဴ ] ။
သိဂၤ ီေရႊဝါ ၊ အျဖဴလႊာတို႔
ညီညာဖူးပြင့္ ၊ လွပံုတင့္ကာ
မိုးသင့္ဌာနီ ၊ ေဝေဝစီ၍
ရာသီစိုစြတ္ ၊ ပင္လံုးညႊတ္လို႔
တင့္လႊတ္ [ ၾကဴ ]
ပြင့္တူ[ တူ ] အေရာင္သာ{ေဖြး} ။
ကဆုန္ျပိႆ l မိုးေရခ၍
ဘဝအမႊာ ၊ တူနွစ္ျဖာသည္
အျဖဴအဝါ ၊ အေရာင္ကူးလို႔
ထူးရခ်ည္{ေလး} ။
(၃)
ဆန္းသ(လား) - ျမ(သား)ထူ[ထူ]။
စကားျဖဴဝါ ၊ လိေမၼာ္ဝါနွင့္
သညာနာမ ၊ ဆင္ေနရလည္း
မ်ိဳးဇမညီ ၊ သပ္သပ္စီမို႔
အမည္သာရင္း ၊ ေဆြခပင္းက
ေရာင္ဆင္းစိမ္းစို ၊ လွခ်က္ကယ္ပို သည္
မိုးရိပ္ခို စံကားစိမ္းငယ္က
ေလသိမ္းရာ[ၾကဴ ] ။
ဝသန္ခါမိုး ၊ စိမ္းေရာင္ပ်ိဳး၍
ဖြံ႔ျဖိဳးၾကီးလာ ၊ စိမ္းပြင့္လႊာကား
အညွာစိမ္းခက္ ၊ ကင္းမြန္လက္ႏွယ္
ရွဳပ္ယွက္ထပ္ေန ၊ ျဖာျဖာေဝသည္
တြန္႔ေခြျပန္လိပ္ ၊ ရြက္ၾကားခ်ိတ္၍
ဆံျမိတ္မ[ဟူ ]
တလူ[လူ] ယမ္းခါေန{ေသး} ။
ျမခက္ပြင့္လႊာ ၊ ဝင္းဖန္႔လာမွ
သဂၤ ါေရာင္ဆင္း ၊ ရနံ႔သင္းသည္
ေလခြင္းပ်ံ႕လိွဳင္ ၊ ေတာလံုးၾကိဳင္၍
ပန္းဂနိုင္ စံကားျမဴးလို႔
ခူးၾကသည္{ေလး} ။ ။
အခ်ီညီ အခ်ညီ ေတးတြဲ႔ - ေနဘုန္းမိုရ္
ခြာတံ
(၁)
ခ်မ္းေဆာင္းျမ(ျမ)-ႏွင္း(ခ)ေဝ[လြင္]။
ေဆာင္း၏တမန္ ၊ ေျမာက္ေလျပန္ ဝယ္
ခြာတံငံုဖူး ၊ ခိုင္ညွာဦးက
ေကာ့ျမဴးၾကြဟန္ ၊ ျဖဴဝတ္ဆံနွင့္
ေမႊးပ်ံထံုသင္း ၊ ဖ်န္းပက္နွင္းမွာ
ပန္းမင္းခြာညိဳ ၊ လက္လက္ကယ္စိုလို႔
ႏြယ္ဒါန္းခို ေခြလိမ္ပတ္တယ္
ပြင့္ခ်ပ္ညိဳ[ယဥ္] ။
ႏြယ္ပင္အမ်ား ၊ ရွိသည္ၾကားမွ
သူကားခ်စ္ဖြယ္ ၊ ျမရြက္စြယ္သည္
ပင္ႏြယ္စည္းရိုး ၊ စင္ငယ္ထိုးမွ
အုပ္မိုး[တင္]
သန္[ရွင္]လန္းခဲ့ ခံ့ခံ့{ေထြး} ။
ခြာညိဳမာလာ ၊ မ်ိဳးတစ္ရာဝယ္
နွစ္ၾကာခံပန္း ၊ ႏြယ္ထူးဆန္းက
နွင္းဖ်န္းဖူးငံု ၊ ေဆာင္းရိပ္ကယ္လွံဳသည္
ေငြမွဳန္မွဳန္ ျခံဳလႊာဆင့္ငယ္မွ
သူပြင့္တယ္{ေလး} ။ ။
(၂)
နန္းေပါင္းခ(ခ) - အ(လွ)မာန္[ဝင္]။
ျဖဴလြေမႊးၾကဴ ၊ ပန္းမဥၨဴကို
မွာယူနွစ္သက္ ၊ ပန္းေတာ္ဆက္နွင့္
ဂုဏ္တက္ျမင့္စံ ၊ ေခါင္ေတာ္ပန္မို႔
သူ႔ဟန္ေသြးၾကြ
နန္းေျမမွာ တသသကယ္မို႔
လုၾကခင္[ခင္] ။
ဗိုလ္လူအမ်ား ၊ စိုက္ပ်ိဳးထားကာ
ေဘာ္သားေငြေရာင္ ၊ ဝတ္ဆံေခါင္နွင့္
ညိဳေမွာင္ပြင့္ခ်ပ္ ၊ ရနံ႔ထပ္မို႔
ပန္းျမတ္[ပင္]
နန္းရင္[ခြင္]ငဲ့ မိန္႔မိန္႔{ေၾကြး} ။
နန္းျမင့္ေတာ္သူ ၊ မွာေခၚမူ၍
က်န္လူေဘးကပ္ ၊ မပန္အပ္ဘဲ
လျမတ္ျပာသို ၊ ျမခြာညိဳသည္
မာန္ပိုပို နားထင္ျမင့္လို႔
မူဝင့္ၾကြယ္{ေလး} ။ ။
(၃)
ပန္းေကာင္းရြ(ရြ)- ႏွ(မ)ပန္[ဆင္] ။
ခြာညိဳခြာျဖဴ ၊ ေတာ္ဝင္သူက
မွာယူပန္သ ၊ ပဏၰာခမို႔
နွမေဖြရွာ ၊ ဝင္းျခံကာမယ္
ခြာျပာငယ္လန္းလို႔
ေရာင္လ်ွမ္း ျပာျပာညႊတ္ကို
ခူးဆြတ္ဖို႔[ျမင္] ။
ေက်းေတာလွပ်ိဳ ၊ ရႊန္းရြႊန္းစိုသည့္
ခြာညိဳပန္းမင္း ၊ ပန္ရန္ကင္းမို႔
လွခ်င္း[ယွဥ္]
ခြာျပာ[ခင္]လွက သန္႔သန္႔{ေအး} ။
ခြာျပာရြရြ ၊ မသင္းျမလည္း
ေတာကပ်ိဳမွာ ၊ ေတာမာလာကို
ဝမ္းသာစြာ လွလွဆင့္ဖို႔
ခ်ဴလင့္မယ္{ေလး} ။ ။
အခ်ီညီ အခ်ညီ ေတးတြဲ႔
- ေနဘုန္းမိုရ္