ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားသည္ မူရင္းေရးသားသူဆရာသမားမ်ားထံမွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားကို စီးပြားေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ျခင္းမျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ - မင္းခသူ

ကာရန္ကဗ်ာေရးသူ သိသင့္ေသာအခ်က္မ်ား (အက်ဥ္း)

ကာရန္ 
ကဗ်ာရဲ႕အသက္ဟာ ကာရန္ ၊ ကာရန္ ၆၄ ပါးရွိတယ္ ။

ကာရန္တူ
အသံတူတာကိုေျပာတာ။ ဖြဲ႔စည္းပံုအကၡရာ မတူတူ အသံတူျပီးေရာ ။

နမူနာ
ကား=စား အား ထား ၾကြား ပြား ျပား
ကီ=စီ တီ ျပီ ခ်ီ မည္
ေလ=ေတ ေစ ေႏြ ေၾကြ ေျခ ေက်
အိုင္=ကိုင္ ဆိုင္ ၾကိဳင္ ကိြဳင္ ခ်ိဳင္
စသျဖင့္ ---

ခ်ီသံ/ခ်သံ
ျမန္မာစကားမွာ ပကတိအသံ ၄ မ်ိဳးရွိပါတယ္။
၁ ။ တက္သံ ၁၈ ပါး
၂ ။ သက္သံ ၁၈ ပါး
၃ ။ နိမ့္သံ ၁၈ ပါး
၄ ။ တိုင္သံ ၁၀ ပါး
စုစုေပါင္း = ၆၄ ပါး

ခ်ီသံ (ဂရုသံ)
တက္သံ ၁၈ ပါးကို ခ်ီသံ ပါဠိလို ဂရုသံ လို႔ေခၚပါတယ္ ။ အာ အီ(အည္) အူ ေအ ေအာ္   အင္(အဥ္)
အန္(အမ္) အိန္(အိမ္) အုန္(အုမ္) အယ္ ေအာင္ အိုဝ္ - ခ်ီသံ ၁၈ ပါးကို အသံတူေတြခ်ံဳ႕လိုက္ရင္ ၁၃
လံုးရွိပါတယ္။

အာ အီ အူ ေအ ေအာ္ အင္
အန္(မ္) အိန္(မ္) အုန္(မ္) အယ္
အိုင္ ေအာင္ အို

အလြယ္စာသားတစ္ခုခု အစားထိုးမွတ္ထားနိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ - မာမီ လူေတြေခၚရင္ ( အိမ္ျပန္ကုန္တယ္ နိုင္ေအာင္ဆို )

ခ်သံ(လဟုသံ)
သက္သံ(၁၈)ပါး + နိမ့္သံ(၁၈)ပါး + တိုင္သံ(၁၀)ပါး = (၄၆)ပါးကို ခ်သံ ပါဠိလို လဟုသံလို႔ေခၚပါတယ္။

သက္သံ(၁၈)ပါး [ ေအာက္ျမစ္သံ ]
အ(အာ့) အိ အု(အူ႔) ေအ့ ေအာ့ အင့္ အဥ့္ အည့္ အန္႔(မ့္) အိန္႔(မ့္) အုန္႔(မ့္) (အံု႔) အယ့္ အိုင့္ ေအာင့္ အို႔

နိမ့္သံ(၁၈)ပါး
အား အီး အူး ေအး ေၾသာ အင္း အဥ္း အည္း အန္း(မ္း) အိန္း(မ္း)အုန္း(မ္း) အံုး အဲ အိုင္း ေအာင္း အိုး

တိုင္သံ(၁၀)ပါး
အက္ ေအာက္ အိုက္ အစ္
အတ္(ပ္) အိတ္(ပ္) အုတ္(ပ္)
[က စ တ ပ]= ကြမ္းစားတတ္ျပီ ဟု အလြယ္မွတ္ပါ။ ခ်သံ ၂ခါထပ္လိုပါက တိုင္သံ ၁၀ပါးကို ၾကား
ညွပ္စပ္ပါ။

သက္သံ(ေအာက္ျမစ္)နွင့္ နိမ့္သံ(ဝစၥေပါက္) သံမ်ားကို ေဒြးခ်ိဳးအခ်မ်ားတြင္လည္းေကာင္း / ၾတိခ်ိဳးနွင့္
ေလးခ်ိဳးတို႔၏ တတိယအခ်ိဳး=စတုတၱအခ်မ်ားတြင္လည္းေကာင္းသံုးပါ။  ခ်ီသံႏွင့္ခ်သံကို အလ်ဥ္းသင့္
သလို အလွည့္က် တစ္လွည့္စီ စပ္ရပါမယ္။

ကာရန္ယူနည္းမ်ား
ကဗ်ာတိုင္းမွာ ကာရန္ယူနည္းရွိပါတယ္။
သံေပါက္ / လကၤာ(ေလးလံုးစပ္) / အခ်ိဳး ကဗ်ားမ်ားရဲ႕ အေျခခံကာရန္ယူနည္းမ်ားကို ေဖာ္ျပပါမယ္။
ရတု/ေတးထပ္/ေဘာလယ္/လြမ္းခ်င္း/တ်ာခ်င္း စတာေတြက တစ္ဆင့္ခ်င္းတက္သြားရံုပါပဲ။ ကဗ်ာတိုင္း
ရဲ႕ ဖြဲ႔နည္း ဥပေဒသ အတိုင္း ကာရန္ယူနည္းေတြရွိပါတယ္။ ခ်ီသံနဲ႔ခ်သံ ကို ဥပေဒသေတြနဲ႔ အညီ ထည့္
ေပးရပါမယ္။

သံေပါက္ 

"သံေပါက္စပ္နည္း (၇)နည္း ကာရန္ယူပံု"

၁။ ၄ ၃ ၂ ကာရန္ /၅ လံုးခ်
၂။ ၄ ၃ ၁ ။
၃။ ၄ ၃ ၂ ကာရန္/၇လံုးခ် (၄/၇) ကာရန္ယူ
၄။ ၄ ၃ ၁ ။
၅။ ၄ ၃ ၂ ကာရန္/၇ လံုးခ်
၆။ ၅ ၃ ၂ ကာရန္/၅ လံုးခ်
၇။ ၅ ၃ ၂ ကာရန္/၁၀လံုးခ်(၅/၁၀) ကာရန္ယူ

မွတ္ရန္။    ။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေအာက္တြင္ ၃ ေၾကာင္းတြဲ သံေပါက္မ်ားျဖင့္
စုေပါင္းစပ္ဖြဲ႔ရင္ အဆံုးခ် ကာရန္ေတြကို ကာရန္တူ တစ္မ်ိဳးတည္း(သို႔)ကာရန္တစ္လံုးတည္းကိုအၾကိမ္
ၾကိမ္ယူုရမယ္။ သံေပါက္ ၇ နည္းအနက္ နည္းတစ္ခုတည္းကို သာပဲ စပ္ရမယ္။ နည္းေတြေရာမစပ္ရ ။
ဥပမာ -

အဝျမိဳ႕ဘြဲ႔ ေရႊနန္းတည္ ေမာ္ကြန္း

လက္်ာေပၚ(ထြန္း)
ေအာင္ခ်ာ(ကြ်န္း)
ၾက(ငွန္း)ဇမၺဴ[ ခ်ာ] ။
ေရႊေျမမင္း(ေန)
ေအာင္ခ်ာ(ေဗြ)
ဝ(ေရႊ)နန္းတည္[ ရာ ] ။
သံုးျဖာပတ္(ရစ္)
ဆံုသည့္(ျမစ္)
ရန္(စစ္)ပယ္ေရွာင္[ခြာ] ။
စဥ္လာမင္(ရိုက္)
ညီသည့္(လိုက္)
စိုး(ထိုက္)နန္းသ[ ဂၤ ါ ] ။
ထက္ေျမလ်ွံ(ခ်ီး)
ျမန္ဘုန္း(ၾကီး)
ေစာ(မီး)ဧက[ ရာ ] ။
စၾက္ာျဖဴ(ဝန္း)
ထိပ္ေခါင္(စြန္း)
ျဖန္႔(ဝွန္း)ခ်ဆီး[ ကာ ] ။
သိဂၤါၾက(ငွန္း)
ပြင့္သည့္(နန္း)
လွစ္(သြန္း)က်ဴးသံ[ သာ ။    ။

- ရွင္မဟာသီလဝံသ

ထြန္း=ကြ်န္း= ငွန္း
ငွန္း=နန္း=သြန္း တို႔သည္ နသတ္တူကာရန္မ်ားယူထားတယ္။အသံေပၚ ကာရန္မူမတည္ဘဲ
အသတ္ေပၚမူတည္တယ္။ ယခုေခတ္တြင္ အသံကိုသာအဓိကထား ကာရန္ခ်ိတ္ေလ့ရွိၾက
ပါတယ္။

ခ်ာ ရာ ခြာ ဂါ ရာ ကာ သာ တို႔ဟာ
ကာရန္တူ အာ ကာရန္မ်ားကိုသာယူထားတယ္။

စပ္နည္း
၄ ၃ ၂/၅လံုးခ် ပထမနည္းတစ္ခုကိုသာသံုးထားပါတယ္။

လကၤာစပ္နည္း (ေလးလံုးစပ္) ကာရန္ယူပံု
၁။ ၄ ၃ ၂ ကာရန္/၄-၇ -၈-၉ ခ်
၂။ ၄ ၃ ၁ ကာရန္/ ။
၃။ ၄ ၂ ကာရန္/ ။
၄။ ၄ ၁ ကာရန္/ ။

မွတ္ရန္

၁။ ၄ ၃ ၂ သံုးခ်က္ညီ စပ္နည္းကိုပင္တိုင္ထားျပီး က်န္တဲ့  ၄ ၃ ၁(အထူးသံုးခ်က္ညီစပ္နည္း)
၄ ၂(ဘီလူးရယ္) စပ္နည္း၄ ၁(ဦးတိုက္) စပ္နည္း တို႔ကိုေရာေနွာျပီး ၾကိဳၾကားထည့္ဖြဲ႔လို႔ရပါတယ္။

၂။ ၄ ၃ ၂ ကာရန္ခ်ည္းလည္းစပ္သြားလို႔ရပ္တယ္ ။ေလွခါးထစ္လိုအင္မတန္လြယ္ကူျပီး အသံလွပါတယ္။

၃ ။ ၄ ၃ ၂ /၄ ၃ ၁ ကာရန္အတြဲ ကို ဆံုးေအာင္ ယူရပါတယ္။ ျဖတ္ျပီးေတာ့ (၄ / ၃ )တင္ယူျပီး
ေနာက္ကာရန္အတြဲ တစ္ခုကိုေျပာင္း ရင္ အသံသာယာမွဳကိုထိခိုက္ပါ တယ္။(၄ ၃ )ကာရန္ကိုယူလို႔ရပါ
တယ္။ဒါေပမယူရင္ပိုေကာင္းတယ္။ ကာရန္ေျခက်ိဳးလို႔ေခၚတယ္။ ကာရန္ေျခက်ိဳး အလြန္ရုပ္ဆိုးသတဲ့ ။

၄ ။ ခ်နည္းကိုေတာ့ ၄လံုး ၇ လံုး ၈ လံုး ၉လံုး စသျဖင့္ ခ်လို႔ရပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ၇ လံုးနဲ႔ခ်တဲ့
(ခိုင္ညြန္႔ခက္ျဖာခ်နည္း) ကိုသံုးပါတယ္။ ထို႔အတူ သံေပါက္ခ်နည္း(၇)နည္းနဲ႔လည္းခ်နိုင္ပါတယ္။

၅ ။ ေလးလံုးတစ္ပါဒစီကို တစ္ ္ေၾကာင္းတည္းျဖစ္ေစlနွစ္ေၾကာင္း ယွဥ္လ်က္ျဖစ္ေစ ေရးလို႔ရပါတယ္။အရင္က ဆက္ေရးပါတယ္။

၆ ။ ၄ ၃ ၂/ ၄ ၃ ၁ ကာရန္ခ်ည္း ဆိုရင္ဒုတိယပါဒတိုင္းကို ပါဒဆက္ (ပါဒလကၤာရ)နဲ႔ ဆက္ေပးရမယ္။

နမူနာ - 

မပယ္မ(ရွား) ၊ မိဘ(အား)ကို
ဆ(ပြား)သိမ္(ေမြ႔) ၊ လုပ္ေကြ်း(ေလ့)ျဖင့္
စု(ေတ့) နတ္ရြာ ေရာက္ေစမင္း ။

ကိုနွင့္ျဖင့္ တို႔သည္ ဒုတိယပါဒမ်ား၏ ပါဒဆက္(ပါဒလကၤာရ)မ်ားျဖစ္သည္။

အခ်ိဳးကဗ်ာမ်ားတြင္ ခ်ီသံ/ခ်သံ ကာရန္ထားနည္းမ်ား (ေဒြး ၾတိ ေလး )

-----------------------------
ပခ်ိဳး ဂရုခ်ီ လဟုခ်ီ လဟုခ်ီ
လဟုခ် ဂရုခ် ဂရုခ်
------------------------------
ဒုခ်ိဳး ၾကိဳက္ရာ ဂရုခ်ီ
လဟုခ် လဟုခ် ။
-------------------------------
တခ်ိဳး - ၾကိဳက္ရာ ၾကိဳက္
လဟုခ် လဟု
-------------------------------
စခ်ိဳး - - ။
-------------------------------
ဂရု=ခ်ီသံ ၁၃လံုးကိုသံုးပါ။ (တက္သံ)
လဟု=ခ်သံ မွ ေအာက္ျမစ္နွင့္ ဝစၥံေပါက္ကိုသံုးပါ ။(သက္/နိမ့္)

မွတ္ရန္
၁။ ေလးခ်ိဳးရဲ႕ တတိယအခ်ိဳးကို ၾကိဳက္ရာခ်ီ ဆိုေပမယ့္ ခ်သံနွင့္ ခ်ီတာပိုသင့္။
၂။ ေလးခ်ိဳးရဲ႕ စတုထၳအခ်ိဳးကို လည္း ၾကိဳက္ရာခ်ီ ဆိုေပမယ့္ ခ်ီသံျဖင့္ ခ်ီတာပိုသင့္။

ခြာေထာက္ကာရန္ယူနည္း
ခြာေထာက္ကို ကာရန္ျပန္/ျခေသၤ့လည္ျပန္လို႔လည္းေခၚတယ္။ ၾတိခ်ိဳးနဲ႔ ေလးခ်ိဳးမွာ ယူရတယ္။

ၾတိခ်ိဳး
ၾတိခ်ိဳးမွာ ပထမအခ်ိဳးရဲ႕အခ်စာလံုးခ်ီသံကို ဒုတိယအခ်ိဳးရဲ႕ အခ်စာ၂ေၾကာင္းမွာ ကာရန္ျပန္ယူရပါ
တယ္။ အခ်အေပၚပါဒေနာက္ဆံုးနဲ႔ အခ်ပါဒမွာ အတြင္းကာရန္ဆက္ယူတာက္ို ခြာေထာက္ယူတယ္
ေခၚပါတယ္။ နမူနာ -

ပခ်ိဳး-
ေရႊလမွာ ယုန္ဝပ္လို႔
ဆန္ဖြပ္သည့္ အဖိုး( အို )
ေဟာ ၾကည့္ပါ( ဆို )။

ဒုခ်ိဳး -
ဆိုသာ(ဆို)
ပို(မို)သည့္စကား ။

အို=ဆို=ဆို=မို သည္ ခြာေထာက္

ေလးခ်ိဳး
ေလးခ်ိဳးမွာေတာ့ ပ/ဒုခ်ိဳးအခ်က ကာရန္တူ ခ်ီသံေတြကို တတိယအခ်ိဳးရဲ႕ေမာက္ဆံုးအခ်ပါဒနဲ႔
သူ႔အေပၚပါဒ အဆံုးမွာၾတိခ်ိဳးလိုပဲယူရပါမယ္။ နမူနာ -

ပခ်ိဳး -
ရိုးတစ္ေလ်ွာက္
ျဖိဳးေမာက္ပါတဲ့ လယ္ပ(တူ) ။

ဒုခ်ိဳး -
အရြက္ခြ်န္းကန္စြန္းပုစြန္စာနွင့္
လြန္တရာ ကညႊတ္ေပါတယ္
ေတာျဖစ္လို႔(ထူ) ။

တခ်ိဳး -
မိွဳနားတို ေငြေရာင္ေဖ်ာ့ငယ္နွင့္
ေရႊကနေဖာ့ ၾကာရိုး(ျဖဴ)
ခ်ိဳး(ယူ)လို႔ မကုန္ခမ္း ။


ပါဒလကၤာရ
ပါဒလကၤာရဆိုတာ ပုဒ္/ဝါက်/အဓိပၸာယ္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ေပး ေသာ ဝိဘတ္ ပစၥည္း သမၺႏၶ စကား
ဆက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ။

စကားဆက္ ၃မ်ိဳး
ဝိဘတ္ ပစၥည္း သမၸႏၶ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ယ္သိခ်င္ ျမန္မာသဒၵါ မွာၾကည့္ပါ။ မူ/လယ္/ထက္ အကုန္
ပါပါတယ္။ နမူနာ -

ဝိဘတ္
သည္/က/ကို/အား/သို႔/မွ/ျဖင့္/နွင့္
၌/ရွာ/တြင္/ဝယ္/အတြက္/၏/ျပီ/
မည္/သို႔/ထိ/အထိ/ထိေအာင္/
တိုင္ေအာင္/ျဖင့္/နွင့္/ေၾကာင့္/အ
လိုက္/အရ/အတိုင္း/အေလ်ာက္/
အားေလ်ာ္စြာ/နွင့္အတူ/နွင့္

သမၺႏၶ
ဘဲႏွင့္/နွင့္တျပိဳင္နက္/ေသာ ေၾကာင့္ /ေသာ္လည္း/မွ/ေသာ္/သျဖင့္/သို႔မဟုတ္/ေသာအခါ/လ်ွင္/ခိုက္/
က/သာမက/၍/လ်က္/သို႔ရာ တြင္/ထို႔ေၾကာင့္/ထိုအခါ/တုန္း/ျဖစ္ေစ/ထို႔ျပင္/အတြက္/စသျဖင့္/

ပစၥည္း
မ်ား/တို႔/ေသာ/တည့္/မည့္/သာ/
ရဲ႕/သင့္/ပင္/ငဲ့/ရက္/ရွာ/ေတာ့/ႏွင့္/
ခ်ည္း/ပါ/ႏွယ္/လို႔/မို႔/ရ/ခဲ့/နိုင္/ၾက/ကုန္/ေပ/အတိုင္း/မလား/စသည္ႏွင့္
ျဖစ္ေစ/ေသာအခါ/သာမက/လည္း/
လည္းပဲ/ေသာ္လည္း/၍/စသည္ျဖင့္

နေဘထပ္
ကာရန္ ၂လံုးကေန ၾကိဳက္သေလာက္ စာလံုးခ်င္းထပ္တူကာရန္ယူတာပါ။
ေလာက ေျပာျပ ေဒါသ ေမာစြ ကံၾကမၼာ သံသရာ မွန္မကြာ ျပန္အလာ ရန္တကာ
ျမန္မၾကာ မဲဇာေတာင္ေျခ ပြဲခါေညာင္ေရ သဲသာေသာင္ေျမ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္
အျပစ္ယူေလာက္ အသစ္လူေရာက္ စာ၄လံုးထက္ေက်ာ္ရင္(မန္းက်ည္းရြက္နေဘ)
လို႔ေခၚတယ္ ။

တံတားၾကီးေပၚက /ကုလားၾကီးေခ်ာ္က် /ငါးက်ည္းေၾကာ္ခ်

ကာရန္ထပ္တူက်ရံုနဲ႔ မျပီးဘူး အဓိပၸာယ္ လည္းရွိရမယ္။

ျမင္းမူကေက်ာက္ငႏြား
အဆင္းရူပေျခာက္ျပား
(ငါက)
မင္းတူမေယာက္်ား ဆိုရင္ အဓိပၸာယ္မဲ့ေနလို႔ ဇြတ္ယူတဲ့ နေဘျဖစ္တယ္။

ရိုးျမင့္ရြက္ေရွ /တိုးဆင့္က်က္သေရ/ဂိုးဂြင့္ဂြက္ေဂြ လိုဟာမ်ိဳး
အဓိပၸာယ္ျပည့္တဲ့နေဘက်ေတာ့ -

ခန္းေဆာင္ေရႊ ရေဝတြင္း
ခ်မ္းေပါင္ေလ တေဖတင္း
သည္အလႊာအကုန္ေထြး
ၾကည္အသာမလံုေသး

အခ်ိဳးကဗ်ာမ်ားနဲ႔ ေတးထပ္မွာ နေဘပါမွ နေဘပိုင္မွ ပိုျပီးထိေရာက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေလးခ်ိဳးၾကီး
ေတြမွာပိုျပီး အသံုးတည့္ပါတယ္။ အခ်ိဳးကဗ်ာေတြမွာ အေပၚေအာက္ ထပ္တြန္႔ နေဘထပ္ရင္ ပါဒလကၤာရ
ေတြကို ထည့္ျပီး နေဘမထပ္ရပါ။

ျမပုဏၰမာ ေသာ္တာဦး(ရယ္က)
လယုန္စႏၵာ ေဘာ္ခြာလူး(ရင္ျဖင့္)
ႏွမမွဳန္ကညာ ေမာ္ကာဖူး(ပါလို႔)

ပဓာနကာရန္ ဦး လူး ဖူး ပါေအာင္ထပ္တြန္႔တဲ့ နေဘပါ ပါဒလကၤာရ (ရယ္က) (ရင္ျဖင့္)
(ပါလို႔) စတဲ့ ပါဒလကၤာရေတြကို နေဘမထပ္ရပါ ။

ဝဂ္နင္း
ဝဂ္ဆုိတာ (ကမွမအထိ) ငါးလံုးစီ အစုလိုက္တည္ေသာ ဗ်ည္းစု ။
(က ခ ဂ ဃ င) ကို ကဝဂ္ ။
(စ ဆ ဇ စ် ည) ကို စဝဂ္ ။
(ဋ ဌ ဍ ၯ ဏ) ကို ဋဝဂ္ ။
(တ ထ ဒ ဓ န) ကို တဝဂ္ ။
(ပ ဖ ဗ ဘ မ) ကို ပဝဂ္ ဟူ၍ ေခၚသည္။
ဝဂ္ဗ်ည္း= ဝဂ္ ငါးခု၌ ပါဝင္ေသာ ကမွမအထိ ျဖစ္ေသာ ဗ်ည္း နွစ္ဆယ့္ငါးလံုး ။

ဝဂ္နင္း - ကဗ်ာစပ္ရာတြင္ ေရွ႕အခံကာရန္၏ အကၡရာနွင့္ အသံကို မလိုအပ္ပဲ ထပ္တူျပဳ၍ ေနာက္
ကာရန္ထပ္ယူကာ ေရးစပ္နည္း ။ အခံကာရန္နွင့္ အအုပ္ကာရန္နွစ္ခု ရွိရာတြင္ ယင္းတို႔ႏွင့္တူေသာ
ကာရန္တစ္ခု ၾကားဝင္ေနျခင္း။ သာဓက -

ေတာေတာင္ကသာ
ျမစ္ညာက ေလ(ေသြး) ။

ရနံ႔ထံု မာလာ(ေမႊး)တယ္
စိတ္ေပ်ာ္ဖို႔(ေလး) ။   ။

ဤတြင္ ေမႊးသည္ ဝဂ္နင္းျဖစ္သည္။

ျမိဳင္အတြင္းမွာလ
ေဂၚဖီမင္းတို႔ တေဝေဝ ။

ေလယူရာ ၾကိဳင္ေအးပါလို႔
ပ်ံ႕ေမႊးလို႔ေန ။

တေပါင္ေႏြ
သိဂၤ ီေရႊ ဝါနီ(ျမန္း) ။

ေဖာ္ေဝးသူ
ေဖကူကာ ဘယ္ေရာ္(ရမ္း)ပါလို႔
ပန္းေပါင္းစံု ေႏြမီ(လမ္း)မွာျဖင့္
(ကြယ္)
တစိမ့္စိမ့္(လြမ္း) ။    ။

ဤတြင္ ရမ္း/လမ္း သည္ ဝဂ္နင္း

- ေနဘုန္းမိုရ္