သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲဆိုတာ သိဖို႔လိုပါတယ္။ ကာရံမဲ့ကဗ်ာဆရာအုပ္စုဟာလြတ္လပ္ကာရံ ကိုဘယ္လိုသြားမလဲ ဆိုတာေရြးခ်ယ္ ရပါေတာ့တယ္။ ဟုတ္ျပီ … ငါတို႔ဟို႔ဟို႔ဟာ ကာရံမံမံမ့ဲေ့ဲေ့ဲေတ ြ ေရးမယ္။ ဘယ္လ္လ္လိုကိုကိုကာရံမ့ဲမ်ိဳး ေရးမလဲ? ဆိုတ့ဲ အေတြးကေနတစ္ဆင့္ ဟရြန္း၊ ဖလင့္၊ အက္ဇရာေပါင္း(ဒ)တို႔ဟာ ပုံရိပ္ဝါဒကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ပါေတာ့တယ္။
အဓိက ကေတြ ရိုမင္းတစ္ေတြနဲ႔ ကြဲျပားဖို႔ ဆန္႔က်င္ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဖလင့္တို႔ "ဆိုဟို” အုပ္စုနဲ႔ အက္ဇရာေပါင္း(ဒ) လာေရာက္ပူးေပါင္းတဲ့ ၁၉၁၂ ေနာက္ပိုင္းကစလို႔ Imagism ေပၚေပါက္ လာခဲ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ အက္ဇရာေပါင္း ေခၚလာတဲ့အိတ္ခ်္ဒီ (H.D) လို႔ေခၚတဲ့ ဟယ္ဒါဒူးလစ္တား (Hilda Doolittle) ရဲ႕ စြမ္းအားဟာ အဲဒီအုပ္စုရဲ႕ ေမာင္းႏွင္အား (Driving Force) ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ပံုရိပ္ဝါဒကို ေဖၚေဆာင္ပါတယ္။
၁။ မေသခ်ာေသာ အေတြးကိုေပးေသာ ရိုမင္းတစ္ဝါဒကို ဆန္႔က်င္ရန္ (Against the careless thinking)
၂။ အေကာင္းျမင္ဝါဒရွိေသာ ရိုမင္းတစ္ကို ဆန္႔က်င္ရန္ (Against the romatic optimism) တို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ပံုရိပ္ဝါဒရဲ႕ အဓိကလုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕အလံုးစံုေသာ ေဖၚျပခ်က္ကို ပံုရိပ္တစ္ခုအျဖစ္တည္ေဆာက္ရာမွာ တိက်မႈကို အေျခခံေသာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိရန္နဲ႔ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းမႈကင္းတဲ့ ေကာက္ေၾကာင္း မ်ားနဲ႔ေဖၚျပဖို႔ပါပဲ။ (Dry clearity and hard outline in which an exact visual image made a total poetic statement) လို႔ေဖၚျပတယ္။ ပံုရိပ္ဝါဒီတို႔ရဲ႕ သမိုင္းမွာ အဓိက က်မ္းၾကီးေလးခုဟာ ထင္ရွားတယ္။
၁။ Des Imagistes (၁၉၁၄)
၂။ Some Imagists (၁၉၁၅၊ ၁၉၁၆၊ ၁၉၁၇)
၃။ Poetry Magazines (၁၉၁၂ မွ စ၍)
၄။ The Egoist (၁၉၁၄ မွစ၍) တို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ပံုရိပ္ဝါဒကို ဒီထက္ပိုျပီးရွင္းဖို႔အတြက္ သူတို႔ေၾကညာစာတမ္း (Manifesto) ထဲက အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ေလ့လာရမွာျဖစ္တယ္။
၁။ ပံုမွန္စကားေျပာကိုသံုးရန္ သို႔ေသာ္ တိက်ျပတ္သားေသာ စကားလံုးကိုသံုးရန္၊ တိက်လုနီးပါး ဟူေသာ
အေနအထားရွိတဲ့ စကားလံုးႏွင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ စကားလံုးကိုေရွာင္ရန္။
၂။ ေရွးရိုးပံုစံထက္စာလွ်င္ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးစီ၏ ပုဂၢလ ကာရံလြတ္ အေရးအသားက ပို၍ ေကာင္းမြန္သည္ဟုကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ယံုၾကည္သည္။ ကဗ်ာတြင္ အသစ္ျဖစ္ေသာ ေျပျပစ္စီးဝါးကိုက္မႈဆိုသည္မွာ စိတ္ကူးအသစ္ပင္ျဖစ္သည္။ (ဒီေနရာမွာ ေရွ႕က ရွင္းခဲ့တဲ့ ေျပျပစ္မႈ စည္းခ်က္ညီရစ္သမ္ကိုေဖၚျပတဲ့ cadence ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ပံုရိပ္ဝါဒီမ်ားက စိတ္ကူးစိတ္သန္း idea နဲ႔အစားထုိးခဲ့တယ္) ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ေျပျပစ္မႈဟာ ကဗ်ာဆရာရဲ႕စိတ္ကူးအသစ္ (New idea) ေပၚမွာ မူတည္တယ္လို႔ဆိုတယ္။ မူရင္းကေတာ့ .......
(We believe that the individuality of a poet may often be better expressed in free verse than in conventional forms. In poetry, a new candence means a new idea.) လို႔ေဖၚျပတယ္။ ကဗ်ာမွာအိုင္ ဒီယာကသာ အလွေပါ့။
၃။ Absolute freedom in the choise of subject လို႔ေဖၚျပတယ္။ အေၾကာင္းအရာေရြးခ်ယ္ရာတြင္
ကဗ်ာဆရာသည္ လံုးဝ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိသည္။
၄။ ႏူးညံ့မႈကင္းျခင္းႏွင့္ ရွင္းလင္းျပတ္သားျခင္းဟူသည္ လကၡဏာႏွစ္ရပ္ျဖင့္ ကဗ်ာကိုေမြးဖြားရန္။ ေဝဝါးမႈႏွင့္ မေသခ်ာမႈမ်ား လုံးဝမရိွေစရ။ (To produce a poetry that is hard and clear, never blurred nor
indefinite).
၅။ ေနာက္ဆံုးကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အမ်ားကယံုၾကည့္သည္မွာ အာရံုသက္ဝင္မႈဆိုသည္မွာ ကဗ်ာ၏ တံုျပန္မႈပင္ျဖစ္သည္။
(Finally, most of us believe that the concentration is of the very essence of poetry)
၁၉၁၄မွာ အက္ဇရာေပါင္းဟာ ဒီပံုရိပ္ဝါဒီအုပ္စုက ႏႈတ္ထြက္ခဲ့တယ္။ ေအမီေလာ(ဝ္)ဟာ ဒီအုပ္စုကို ထပ္ျပီးဦးေဆာင္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ FV မွ Imagism ကိုေရြ႕လ်ားျပီး အေမရိကနဲ႔ အဂၤလန္မွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ဒါဇင္ေလာက္ဟာ ပံုရိပ္ဝါဒီအျဖစ္ ထင္ရွားလာတယ္။ အဲလီးေယာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြဟာ Imagism အရိပ္ေတြေရာယွက္ေနျပီး ဂြ်န္ဂိုးဖလက္ခ်ာ (John Gould Fletcher) ကနြ ္ရက္အိုင္ကန္ (Conrad Aiken) တို႔ဟာထင္ရွားတယ္။ ေမရီအန္းမိုး (Marianne More)၊ ေဝါေလ့စတီဗင္ (Wallace Stevens)၊ ဒီအတ္ခ်္ေလာရင့္ (D.H Lawrence) တို႔ ဟာလည္း ဒီဝါဒနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ ၁၉၁၂ ေအာက္တိုဘာ မွာထြက္တဲ့ အက္ဇရာေပါင္းရဲ႕ Ripostes စာအုပ္အခ်ပ္ပိုစာမ်က္ႏွာမွာ တီအီးဟရြန္း၏ ျပည့္စံုေသာကဗ်ာဆိုင္ရာအလုပ္မ်ား (The Complete Poetical Works of T.E Hulme) ထဲမွာပါတဲ့ Imagiste ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ဒီေဝါဟာရ ပထမဦးဆုံး ပံုႏွိပ္စာလံုးအျဖစ္ စာေပသမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းဝင္တယ္။ ဟင္နရီဂိုး (Henry Gore) ရဲ႕ ၾသဇာ လြမ္းမိုးမႈဟာ အိတ္ခ်္ဒီ နဲ႔ ဖလင့္ အေပၚမွာ တိုက္ရိုက္သက္ေရာက္ျပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရးဟန္ဟာ အျခား Imagism ေတြနဲ႔ကြဲျပားတယ္။
- ေဇာ္ေဇာ္ထြန္း