ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားသည္ မူရင္းေရးသားသူဆရာသမားမ်ားထံမွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားကို စီးပြားေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ျခင္းမျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ - မင္းခသူ

တ်ာခ်င္းကဗ်ာေရးဖြဲ႔နည္း

သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ . . . တ်ာခ်င္းကဗ်ာေရးဖြဲ႔နည္းေလးကို ျပန္ ္လည္မ်ွေဝလိုက္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆိုတာထက္
သီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုေတာ္ ကိုမင္းေနာင္ တို႔ ခင္ညြန္ရည္တို႔က ဝန္ၾကီး ပေဒသရာဇာရဲ႕ "ေႏြဦးကာလ
ျမဴထေသာအခါ" တ်ာခ်င္း ကို "ပရိေယ်သန"ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ သီဆိုဘူး ပါ တယ္ ။ ငယ္ငယ္ကေက်ာင္းမွာ
သင္ဖူးၾကမွာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္က ေညာင္ရမ္းေခတ္မွာ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာက စတင္ေရး
ဖြဲ႔ျပီး စနစ္တက် မွန္ကန္ေအာင္ တီထြင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာအဖြဲ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာကဗ်ာ အဖြဲ႔မ်ားအတြင္း ကခြဲ
ထြက္ ျပီး တီတြင္ စပ္ဆိုခဲ့တဲ့ ပံုစံပါ။ ဖြဲ႔ဆိုခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကလည္းေရႊနန္းေတာ္ ပရဝုဏ္မွာ အ
မွဳေတာ္ထမ္းရေပမင့္ ထီးဘြဲ႔နန္းဘြဲ႔ေတြအစား ေက်းလက္ရနံ႔က ေတာင္သူလယ္သမား ၊ အလုပ္သမား ၊
ေအာက္တန္းလႊာရဲ႕ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ ၊ အလွသရုပ္ေဖာ္တို႔ကိုသာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္လာေစ ေအာင္
သီကံုးဖြဲ႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာလည္း ျမဝတီမင္းၾကီးဦးစ၊ စာဆိုေတာ္ ေမာင္မင္းေအာင္၊
မယ္လုပ္ တို႔က ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ေရးဖြဲ႔ခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ေခတ္ ျမန္မာကာရန္ ကဗ်ာကို
နွစ္သက္ျမတ္နိုးသူတိုင္းအတြက္ ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာရဲ႕ တ်ာခ်င္းကဗ်ာေရးဖြဲ႔ နည္းကို မတိမ္ေကာ မေပ်ာက္
ပ်က္ေအာင္ ယဥ္ေက်းမွဳ အေမြတစ္ရပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းနိုင္ဖို႔ ျပန္လည္မ်ွေဝလိုက္ပါတယ္။

တ်ာခ်င္းကဗ်ာစပ္နည္း

တ်ာခ်င္းကဗ်ာကို ေလးလံုးစပ္(လကၤာ)ဖြဲ႔ဆိုနည္းနဲ႔ ေလးခ်ိဳး(ေလးဆစ္)ဖြဲ႔ဆိုနည္းတို႔ကို အဓိက ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔ဆို
ထားပါတယ္။ သံေပါက္ဖြဲ႔ဆိုနည္းအျပင္ အဲခ်င္းကျပန္ဂဟပ္ကာရန္ယူနည္းေလးလည္းပါပါေသးတယ္။
ေလးလံုးစပ္လကၤာမွ (၄ ၂) ကာရန္တြဲကို လွပေအာင္ထည့္ သြင္းထားပါတယ္။ ေလးခ်ိဳးကဗ်ာမွ ေလးခ်ိဳး
ကဗ်ာေလးေတြရဲ႕ အဆံုးသတ္မွာ စာ ၄ လံုးနဲ႔ ေမ်ွာ္ရတယ္ေလး၊ ခ်စ္ရတယ္ေလး ခ်သံနဲ႔ အဆုံးသတ္သလို
တ်ာခ်င္း အဆံုးသတ္ အခ်ကိုလည္း "ေလး" နဲ႔ စာ ၈ လံုးခ်ရပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ -

-------သည္နွင့္ေလး ။
-------ငယ္နွင့္ေလး ။
-------ကယ္နွင့္ေလး ။
-------တယ္နွင့္ေလး ။
-------သည္တည့္ေလး ။
-------ပါလို႔ေလး ။ စသျဖင့္ "ေလး" ကို အဆုံးသတ္ေပးရမယ္။

သံေပါက္က ၄ ၃ ၂ ကာရန္အတြဲလို ၄ ပါဒေျမာက္မွာ ထည့္ရျပန္တယ္။ အဲခ်င္းကဗ်ာေရးဟန္လို အခ်ပိုဒ္
မေရာက္မီ တစ္ပိုဒ္ေက်ာ္မွာ ခ်သံ ကာရန္တစ္ခုလႊတ္ထားခဲ႔ျပီး အခ်ပါဒက ဒုပါဒဝက္မွာ ျပန္ခ်ိတ္သလို
ေနာက္အပုဒ္အကူး အစပါဒ မွာပါ ပိုဒ္ဆက္ကာရန္ အျဖစ္ ပဓာနကာရန္ ျပန္ခ်ိတ္ရပါတယ္။  တ်ာခ်င္းကို
အဆံုးသတ္တဲ့အခါ ထူးထူးျခားျခား ကာရန္နေဘကြက္ျပည့္တူေအာင္ အခ်စာ ေၾကာင္းနွစ္ေၾကာင္းကို
စာ ၅လံုးစီ ၂ပါဒ ခြဲျပီး ခ်ထားပါတယ္။ အဆံုးသတ္ကို "ေတာ့သည္" ဆိုတာနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ရပါမယ္။

အပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို စာေၾကာင္း ၅ ေၾကာင္းစီ ဖြဲ႔ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳး အပိုဒ္ ၅ပိုဒ္မွ ၆ ပိုဒ္အထိ ဖြဲ႔ၾကပါတယ္။

စကားလံုးထားပံု
ေယဘုယ်အားျဖင့္ စကားလံုးထားလ်င္ ေအာက္ပါအတိုင္းထားပါတယ္။

၁။ ၁ ၂ ၃ ၄ ၊ ၁ ၂ ၃ ၄ (သို႔) ၅ (၄) ၊ (၄/၅)
၂။ ၁ ၂ ၃ ၄ ၊ ၁ ၂ ၃ ၄ (သို႔) ၅ (၄) ၊ (၄ / ၅)
၃။ ၁ ၂ ၃ ၄ (သို႔) ၅ ၊ ၁ ၂ ၃ ၄ (၄ / ၅) ၊ (၄)
၄။ ၁ ၂ ၃ ၄ ၊ ၁ ၂ ၃ (၄) ၊ (၃)
၅။ ၁ ၂ ၃ ၄ ၅ ၆ ၇ ၈ ။ ("ေလး"ဆံုး)
(၈)
စာေၾကာင္း ၁ ၂ ၃ သည္ ေလးလံုးစပ္ျဖစ္ျပီး စာေၾကာင္း ၄ ၅ သည္ သံေပါက္ အခ်ကို ေလးနွင့္ဆံုး ။

ကာရန္ယူေရးဖြဲ႔ပံု

စာေၾကာင္း ၁ နွင့္ ၂ (၄ ၂) ကာရန္ တစ္တြဲစီျဖင့္ "ခ်သံ" ေတြ ယူပါ။ တစ္တြဲႏွင့္တစ္တြဲ ကာရန္တူရန္ မလို။ အဆံုးသတ္စာလံုးေတြကို ေတာ့ "ခ်ီသံ" ျဖင့္ "ကာရန္တူ"ခ်ိတ္ပါ။

၁။ ၁ ၂ ၃ (ခ် *) ၊ ၁ (ခ် *) ၃ [ ခ်ီ -]

၂။ ၁ ၂ ၃ (ခ်) ၊ ၁ (ခ်) ၃ [ ခ်ီ -]

စာေၾကာင္း ၃ (၄ ၂) ကာရန္အတြဲယူပါမယ္။ စာေၾကာင္း ၁ နွင့္ ၂ မွ အဆံုးသတ္စာလံုး "ခ်ီသံ" မ်ားနွင့္
ကာရန္တူခ်ီသံမ်ားကို (၄ ၂) အတြဲမွာ ခ်ိတ္ပါ။ ေနာက္ဆံုး အဆံုးသတ္စာလံုးကို "ခ်သံ"တစ္ခုခုျဖင့္ ထား
ပါ။ ( သူ႔ကို တစ္ပိုဒ္ေက်ာ္ က အဆံုးစာေၾကာင္း ၅ နဲ႔ ေနာက္အပုဒ္ အသစ္ ရဲ႕ပထမ အစ စာေၾကာင္း ၁
မွာ" ျပန္ဂဟပ္" ကာရန္တူ ခ်ိတ္ရဖို႔ အတြက္ မွတ္ထားပါ။ )

၃။ ၁ ၂ ၃ (ခ်ီ-) ၊ ၁ (ခ်ီ-) ၂ { ခ် }
စာေၾကာင္း ၄ -
စာေၾကာင္း ၄ ကို သံေပါက္ အတုိုင္း ၄ ၃ အတြဲကို အရင္ စယူပါ ။ ကာရန္ကို ခ်ီသံ ျဖင့္ ထားပါ ။

၄။ ၁ ၂ ၃ (ခ်ီ) ၊ ၁ ၂ (ခ်ီ)
စာေၾကာင္း ၅ -
စာေၾကာင္း ၄ မွ သံေပါက္ အတြဲ ခ်ီသံ ကို စာလံုး၂ ေနရာတြင္ ျပန္ခ်ိတ္၍ စာလံုး ၈ လံုးခန္႔ ဖြဲ႔ပါမယ္။
အဆံုးတြင္ ---နွင့္ "ေလး" ပါရျပီး ၄င္းရဲ႕ေရွ႕မွာ စာေၾကာင္း ၄ အဆံုးသတ္မွာ ထားခဲ့တဲ့ ခ်သံ ကို
ကာရန္တူ ျပန္ဂဟပ္ ခ်ိတ္ပါမယ္။

၅။ ၁ (ခ်ီ) ၃ ၄ { ခ် } ---- နွင့္ ေလး ။
(ဒီလို စာေၾကာင္း ၅ ေၾကာင္းပါအပုဒ္မ်ားကို ၅ /၆ ပုဒ္ (သို႔) အေၾကာင္းအရာမျပည့္မခ်င္းၾကိဳက္သ
ေလာက္ဖြဲ႔နိုင္ပါတယ္။)

ေနာက္အပုဒ္အကူး
ပထမစာေၾကာင္း ၁ -
အေပၚအပုဒ္မွ စာေၾကာင္း ၄ အဆံုးသတ္ ခ်သံ ကိုပင္ (၄ ၂) ကာရန္အတြဲ ျပန္ဂဟပ္ခ်ိတ္ပါ ။ ဒီလို
ခ်ိတ္တဲ့အခါ စာလံုး ၃/၄ ေနရာမွာ ခ်ိတ္ပါတယ္။ စာလံုး ၃ ေနရာမွာခ်ိတ္ရင္ေတာ့ ေနာက္စာလံုး ၄
လံုးေျမာက္ ဟာ ပါဒလကၤာရ အဆက္တစ္ခုခု ျဖစ္ရပါမယ္။ က်န္တာက ေဖာ္ျပျပီး အတိုင္း ဆက္
ဖြဲ႔သြားပါ။ ၅ ပိုဒ္ ၆ ပိုဒ္ မိမိေတာ္ေလာက္ျပီ ဆိုရင္ အပိတ္စာ၂ ေၾကာင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ရပါမယ္။ နိဂံုး စာ
ေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္း ပထမစာေၾကာင္း စာလံုး ၅ လံုးစီ ၂ ပါဒ ရွိပါတယ္ ။ ေရွ႕က စာ ၅ လံုးပါဒကို
စာေၾကာင္း ၄ မွာ ထားခဲ့တဲ့ ခ်သံ ကိုပဲ ဒုတိယ စာလံုးေနရာမွာ ျပန္ဂဟပ္ခ်ိတ္ပါ ။ စာလံုး ၅ လံုးေျမာက္
အဆံုးသတ္နဲ႔ ေနာက္ပါဒက ဒုတိယ စာလံုးေနရာမွာ ခ်ီသံ ကာရန္တစ္ခုခုယူပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ "အာ"
ကာရန္ယူတာေတြ႔ပါတယ္။ ျပီးရင္ ေနာက္က"----ေတာ့သည္" ျဖင့္ အဆံုးသတ္ပါ။ (---) ကို ခ်သံ
ကာရန္ယူပါ။

ဒုတိယစာေၾကာင္း -
ပထမစာေၾကာင္းအတိုင္း ကာရန္နေဘ ကို ကြက္ျပည့္ ထပ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ နေဘမထပ္ေသာ္လည္း
"အာ"ကာရန္နဲ႔ --- ကို ကာရန္တူ ယူရပါတယ္။

ဒါဆို တ်ာခ်င္းေရးဖြဲ႔ နည္း ျပီးျပီ။ ေရွးစာဆိုေတြရဲ႕ တ်ာခ်င္းေတြကို နမူနာေလ့လာၾကမယ္။ ကာရန္နည္း
စနစ္ကို ကြင္းတူ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပထားတယ္။စာေၾကာင္းေရကိုနံပါတ္တပ္ ေပး ထားတယ္။ စာလံုးေရကေတာ့
ေရးဖြဲ႔သူရဲ႕ ကဗ်ာဥာဏ္ေပၚမူတည္ျပီ စာသား အဓိပၸာယ္ အရေရာ သီခ်င္းအလိုက္အရေရာ ေယဘုယ်
သတ္မွတ္ထားသည္ထက္ စာလံုးေရ လို/ပိုရွိနိုင္ပါတယ္။ ဥာဏ္ကိုသာလႊာဖြဲ႔ၾကပါ။

လယ္သမား

၁။ ဝသန္ကာ(လ) ၊ မိုး(က်)တည့္[လ်ွင္]
၂။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါး(ပါး) ၊ မ(ယား)နွင့္ေဆြငယ္ [လင္]
 ၃။ လက္တြဲေျခ[ငင္] ၊ ကိုယ္[တြင္]အ{ ဝတ္ }
၄။ ပုဆိုးအ(က်ၤ ီ) ၊ ဆုတ္ျပဲ(ျပီ)
၅။ ခ်ည္(နီ)ေဘာင္း တြတ္{တြတ္}ကယ္နွင့္"ေလး" ။

၁။ မိုးေရ{စြတ္}လို႔ ၊ အ{ဝတ္}ကယ္မ[ပါ]
၂။ သား(သမီး)ကို ၊ ကိုယ္(ထီး)ေပြ႔လို႔[သာ]
၃။ ေဆးတံတစ္[ထြာ] ၊ ကိုက္[ကာ]ထြန္{ရင္း}
၄။ လယ္ကြက္တစ္(ခြင္) ၊ ထြန္ေရး(ငင္)
၅။ ေရ(ဝင္)ပုစြန္ {တြင္း}ငယ္နွင့္"ေလး" ။


၁။ ဖားေပါင္{စင္း}ငယ္ ၊ {ျခင္း}ပလိုင္း[ဝယ္]
၂။ ခရုပီ(ေလာ) ၊ ေရာ(ေနွာ)သာ[လြယ္]
၃။ ဟင္းရြက္ကယ္ႏု[နယ္] ၊ တစ္သြယ္ကန္{စြန္}
၄။ ဆူးပုတ္ကယ္ကင္း(ပံု) ၊ အလံုး(စံု)
၅။ ဖူး(ငံု)သာေရာ၍ {ျပြမ္း}သည္နွင့္"ေလး"။

၁။ ခ်ိဳလည္ခ်ိဳ{လြန္း} ၊ ရည္{ရႊမ္း}မ်ား[စြာ]
၂။ ၾကံ့ဟင္ၾကြက္နားရြက္(ေပါင္း) ၊ ေသာင္း(ေျပာင္း)ေရာ၍[သာ]
၃။ အိမ္သို႔ေရာက္[ခါ] ၊ လ်င္[စြာ]ခ်က္{ျပဳတ္}
၄။ ထမင္းက(ပူ) ၊ ဟင္းက(ပူ)
၅။ ရွဳ(ရွဳ)သာ ရွမ္းင{ရုတ္}ကယ္နွင့္"ေလး"။
၁။ အ{လုတ္}ကယ္ ဧရာ(သာ) ၊ ငံု(ကာ)ေလြးေတာ့သည္ ။
၂။ သားေျမးငယ္မာ(ခ်ာ) ၊ ဘယ္(ညာ)ေထြးေတာ့သည္။    ။

(ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာ)

ထန္းတက္သမား

၁။ ေႏြဦးကာ(လ) ၊ ျမဴ(ထ)ေသာအ[ခါ]
၂။ ရင္းေထာင္ရင္း(ဆြဲ) ၊ ေဆာင္(ျမဲ)အိုးလြယ္[ကာ]
၃။ ဓားႏွီးထက္ [စြာ] ၊ ခါး[မွာ]ခ်ပ္[လ်က္]
၄။ ထန္းပြင့္ထန္း(ခိုင္) ၊ ရႊန္းစိုေဝေဝ(ျမိဳင္)
၅။ က(လိုင္)ကိုလြယ္ကာ{တက္}သည္နွင့္"ေလး" ။

၁။ ထန္းပင္ထန္း{လက္} ၊ ထန္း{ရြက္}ကယ္ေဝ[ေဝ]
၂။ စင္ေအာင္ခုတ္(ထစ္) ၊ နု(မ်စ္)ယ္ထန္းဦး[ေရ]
၃။ မယာငယ္[ေဆြ] ၊ ထန္း[ေရ]သိမ္း{ဆည္း}
၄။ သားေျမးဟစ္(ေၾကာ္) ၊ ေခြးဝက္ကယ္(ေခၚ)
၅။ ထန္း(ေလ်ွာ္)ယုန္ပိုက္{စည္း}ငယ္နွင့္"ေလး" ။

၁။ ေခၚသံရိုက္{ဟည္း} ၊ လူ{လည္း}ေၾကာ္[ျငာ]
၂။ ေခြးဟစ္လူ(ဟစ္) ၊ ခတ္(ပစ္)ကယ္ေျခာက္ေသာ[ခါ]
၃။ ပတတ္ကယ္ယုန္[ခါ] ၊ ေတာ[မွာ]ရွိ {ၾက}
၄။ ငံုးၾကက္ကယ္ဖြတ္(ေျမြ) ၊ ဝံပု(ေလြ)
၅။ မ(ေန)ထြက္လာ{ၾက}သည္နွင့္"ေလး" ။

၁။ ဝမ္းသာအား{ရ} ၊ မယာ{က}တစ္[သြယ္]
၂။ ဟင္းရြက္ဆိုး(ေကာင္း) ၊ ေသာင္း(ေျပာင္း)ေရာ[လြယ္]
 ၃။ လင္ကတစ္[သြယ္] ၊ ယုန္[ငယ္]က{ စ }
၄။ ေတာေနသတၱ(ဝါ) ၊ ေတြ႔တိုင္း(သာ)
၅။ အိပ္(မွာ)သာယူ၍ {ခ်}သည္နွင့္"ေလး" ။

၁။ အိမ္ျပန္ေရာက္{က} ၊ ခ{ဏ}ေအာင့္[လ်ွင္]
၂။ တံစို႔(ထက္)နွင့္ ၊ ထန္း(လ်က္)ဖိုမွာ[ကင္]
၃။ ဟင္းအိုးဆူ[လ်ွင္] ၊ အ[ကင္]ခတ္ { ျပီး }
၄။ အိုးခင္းနွင့္(ေလွာ္) ၊ ေရနွင့္(ေၾကာ္)
၅။ မိုး(ေမ်ွာ္)ငရုတ္{ သီး} ငယ္နွင့္"ေလး" ။

၁။ ႏွီးေဒါင္းလန္း{ ၾကီး} ၊ ခူး{ၿပီး}ေသာ[ခါ]
၂။ သမီးနွင့္(သား) ၊ (မ်ား)၍မဝင္[သာ]
၃။ ဒူးတစ္ဖက္[ဟာ] ၊ တြန္း[ကာ]ဖယ္{လ်ွက္}
၄။ သူ႔ထက္ငါ(ေလ) ၊ စားေတာ့မည္(ေစ)
၅။ စ(ေပ)သာလွ အုန္း{ခြက္}ကယ္နွင့္"ေလး" ။

၁။ ငံု႔{လ်က္}ကိုယ္စီ(သာ) ၊ ဆုပ္(ကာ)ေလြးေတာ့သည္ ။
၂။ ၿပီးလ်ွင္ေရမ(ရွာ) ၊ ေခြး(သာ)ေကြ်းေတာ့သည္။

(ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာ)

ကဲ . . နမူနာေတြမွီးျပီး မိမိဝန္းက်င္မွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ဘဝေတြအေၾကာင္း
တ်ာခ်င္းေလးေတြ ေရးၾကည့္မယ္။

ခေရပန္းသည္မေလး

အရုဏ္တက္စ ၊ နိုးထ ျပန္လ်ွင္
အိမ္ခ်င္မူးတူး ၊ ၾကက္ျမဴးတြန္သံငင္
ျခင္ေထာင္မ.တင္ ၊ မျမင္မကန္း
ထြန္းညိွမီးအိမ္ ၊ လက္မျငိမ္
ေျခလိန္ကာ ေလ်ွာက္လွမ္းသည္နွင့္ေလး ။

ေမာင္ေလးထစမ္း ၊ ေငါက္ငမ္းနွိဳးေဆာ္
နိုးလာညီမ ၊ လာၾကတူတူေခၚ
ဗန္းကိုင္ေပ်ာ္ကာ ၊ အိမ္ေပၚကဆင္း
ဂုတ္က်ားကၾကိဳ ၊ ငွက္ေတးဆို
ပင္အိုခေရ သင္းသည္နွင့္ေလး ။

မီးအိမ္ျဖာဝင္း ၊ တလင္းေျမဝယ္
ခေရေဖြးေဖြး ၊ ရင္ေအးသူက်ီစယ္
မိုးျမင့္ေငြၾကယ္ ပန္းနွယ္ေၾကြသား
သူ႔ထက္ငါကူ ၊ ျပိဳင္လုယူ
ကလူလူ ရယ္ဟားသည္နွင့္ေလး ။

ႏွီးသင္စုထား ၊ အဖြားကေခၚသည္
ခေရဗန္းေမာက္ ၊ ရင္ေဖာက္ဖြဲ႔သီ
ပန္းကံုးစီရရီ ၊ ညီညီခ်ည္ထံုး
မ်က္နွာသစ္ငင္ ၊ နံ႔သာျပင္
ဝတ္ဆင္ကာ ျခယ္မွဳန္းသည္နွင့္ေလး ။

ခေရပန္းကံုး ၊ ေစ်းနွဳန္းေအာ္ခါ
ယူပါေမႊးေမႊး ၊ သံေပးညံစာစာ
သနားၾကကရုဏာ ၊ ပညာရွာရင္း
ေက်ာင္းခ်ိန္အမီ ၊ ကုန္ပါစီ
ပါရမီ ျဖည့္တင္းသည္နွင့္ေလး ။

ေစ်းျပန္ဗန္းတြင္း ၊ စိုဟင္းနဲ႔သီးနွံ
အဖြားအတြက္ ၊ လက္ဖက္ ေရသီလန္
ဆီနဲ႔ငစိန္ဆန္ ၊ ေၾကြးက်န္တြက္ခ်က္
ညီမေမာင္ငယ္ ၊ ဘိန္းမုန္႔ဝယ္
ျပံဳးရယ္ကာ ေျခသြက္သည္နွင့္ေလး ။

လမ္းထြက္လို႔ေမ်ွာ္ရွာ ၊ အဖြားမွာေငးေတာ့ သည္။
ကေလးတို႔ေအာ္ကာ ၊ တအားသာေျပးေတာ့သည္။

- ေနဘုန္းမိုရ္