ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားသည္ မူရင္းေရးသားသူဆရာသမားမ်ားထံမွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားကို စီးပြားေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ျခင္းမျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ - မင္းခသူ

စကားေျပကဗ်ာ - Prose Poetry (2)

အာရံုဦးသက္ဝင္မႈ (Auroral Activity)

အာရံုဦးသက္ဝင္မႈသည္ ကမၻာတစ္ဝွမ္း၌ အၿမဲတမ္း တစ္ေနရာတြင္ရွိသည္။ အာရံုဦးေရခဲ၊ လင္းအာရံုကာကြယ္မႈ။ ေနရာတိုင္းမွာ နံရံေပၚ ပန္းအပင္မွ်င္ေတြ ျဖန္းပက္ထားတဲ႔ အျဖဴအမဲေကာက္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီေတြရွိရဲ႕။ ေသြး၏ ေရာင္နီဦး ေပါက္ေပါက္ေဖာက္သံဟာ စာအုပ္ထဲက အေသးစားအလွျပင္မႈရဲ႕ေက်ာ႐ိုးထဲတြင္ရွိ၏။ ဆိုလာ ေလျပင္းရဲ႕ စက္ဝန္းပတ္လမ္း၊ ေလေျမတစ္ခု၏ လီနင္ပိတ္ပါးစႏွင့္ အလင္း၏ဟိန္းေဟာက္သံ။ စိတ္ႏွင့္ကုိယ္ ေရာေထြးမႈဟာ ေမ႔ေလ်ာ့ျခင္းထဲ လွ်ိဳသြင္းထားသလို။ အာရံုဦးအလင္းဟာ အီလက္ထ႐ြန္မ်ားစြာ ေအာက္စီဂ်င္ႏွင့္ ႏိုက္ထရိုဂ်င္ႏွင့္ ေမာ္လီက်ဳးမ်ား အေပၚပိုင္းေလထုအတြင္း ထိေတြ႕မႈကလာျပီး ထုိအေၾကာင္းအရာကဲ့သို႕ပင္ နီယြန္အလင္းဖန္ေခ်ာင္းအတြင္းေတာက္ပမႈကိုလည္း ျဖစ္ေပၚေစသည္႔အျပင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အခမ္းအနားႏွင့္ ဆုိင္ေသာ မီးခတ္ေက်ာက္၏ ကင္းဘတ္စတစ္ခုေပၚ ရင္းနွီးျမဳပ္ႏွံထားေသာ အေရာင္၏ ႐ုတ္တရက္က်ေရာက္ေသာ ကပ္ေဘးလည္း ျဖစ္သည္။ ငယ္ထိပ္ေပၚ အမ်ားအျပား သြပ္သြင္းမႈသည္ ေသြးရည္ၾကည္၏ ဟာရီကိန္း ေပါက္ကြဲမႈအား ဟင္းလင္းျပင္ထဲသို႕ပို႕၍ အနက္ေရာင္ ပူျပင္းမႈႏွင့္ထုတ္လႊတ္တဲ႔အလင္းက မူလပိုးသား၏ ထူးျခားဂုဏ္သတိၱမ်ားႏွင့္အတူ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းတေစၦအား လုိက္ဖက္မႈျဖစ္၏။  ဒီဘဒၵကမာၻမွာ မိုးေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ျခင္းႏွင့္အတူ သူ၏အစြန္းေရာက္ပါေသာ မိစာၦဆန္သည့္ လ်င္ျမန္သည့္ တင္သားမ်ားက ထိန္းကြပ္ဧရိယာႏွင့္ ေန႔လည္ခင္း၊ ကလဲနက္ေလမႈတ္တူရိယာႏွင့္ အသစ္ေတြ႔ရွိေသာ ကုန္းေျမစသည္တို႕ကို ယံုၾကည္ေန၏။ ပိုသားဟုက်ဳပ္ေျပာေသာအခါ တကယ္တမ္း ဆိုလို တာက ႏြားႏို႕။ ထို႔အတူ ႏြားနို႔ဟု က်ဳပ္ေျပာသည္႕အခါတစ္ကယ္တမ္းဆိုလိုတာက ခန္းစီး ပိတ္စ။ က်ဳပ္ဆိုလိုတာက နွင္းဖိနပ္မ်ားႏွင့္ ႀကီးစြာေသာေရာင္ရမ္းေနသည့္ ေရဒီယိုမွ ထုတ္လႊတ္ေနသည့္ မက္စီကိုအမဲဟင္းႏွင့္ ကေနဒါမွကြ်ဲတိရိစာၦန္။ ပံုျပင္ဟာ စိတ္ကူးယဥ္အလင္းတစ္ခုႏွင့္အတူ သူ႔ကိုယ္သူ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေလရဲ႕။ အာတိတ္ရဲ႕ ေရခဲေနတဲ႔ ေျမကတံုးဝိဥာဥ္ေနရာမွာ အေမရိကန္ဒရယ္ေတြရဲ႕ ခြာအရာေတြဟာ အဆံုးမဲ႔ တိတ္ဆိတ္ျခင္းအသံေတြဆီ ေရြ႕လ်ားေနၾက။ က်က္သေရ႐ွိပါေသာေပ်ာ႔ေျပာင္း အ႐ိုးတစ္ရိုး၊ ေရြ႕လ်ားအရာဝတၳဳဟာ အာရံုစိုက္ျခင္းကို အၾကံျပဳျပီး ရပ္တန္႕ပါေသာစကားပံုထဲက အလၤကာကို ျဖည္းျဖည္း စီးဆင္းေစတယ္။ သမင္ဂ်ိဳ အကိုင္းအခက္ဟာ အစြမ္းျမင့္ေရႊ၏စက္ဝိုင္းပံု အမိုးအား ဆန္႕က်င္၍ ခဲျခစ္ ေကာက္ေၾကာင္းကို ျပဳလုပ္ခဲ့၏။

က်ဳပ္ဟာ မိုးေသာက္အာရံုဦးအား ေမ႔ေလ်ာ့ျခင္း ေႏြဦးမ်ားႏွင့္ ပင္လယ္ငွက္ ေခ်ာေျမၾသဇာျဖင့္ ျဖည့္တင္းခဲ့ေသး၏။ ဗ်ည္းအကၡရာမ်ားသည္ လင္းႏို႕မ်ားျဖစ္၍ သရအကၡရာခြက္ၾကီးထဲတြင္ ေနထိုင္၏။ နံနက္ခင္းတိုးတိတ္ကြယ္ေပ်ာက္မႈ၊ ထိတ္လန္႔မႈအင္အားသည္ ေကာင္းကင္ေပၚလွ်ံတက္၍ ေန႔မ်ားအား ၾကီးစြာေသာဖန္သားျပင္မ်ားအျဖစ္ ပံုေဖာ္ၾက။ လက္သန္းေအာက္က အရိုးေပ်ာ႔ဟာ ပိုင္ဆိုင္ျခင္း ၾကြက္သားမ်ားအားတန္ျပန္လႈပ္ရွားမႈကို ျဖစ္ေစသည္။ တိမ္တစ္စင္းစီဟာ ကမာၻ႕ဆြဲအားရဲ႕ ေျဖးညွင္းႏူးည့ံစြာတိုးေလ်ာ႔မႈ၊ ေလထုကဲ႔သို႔ အရာတစ္ခု အဲဒီမွာ ခုန္ပ်ံသြားတဲ႔ ေကာင္းကင္ဟာ အရည္အဓိပၸါယ္၏ မီးေရာင္ျဖာထြက္မႈအား ေမြးဖြားသန္႔စင္၏။ မွင္ျပာပံုၾကမ္းမ်ားႏွင့္ ဥေရာပဟာ သစ္ပင္ရဲ႕အလြန္အမင္း ကံမေကာင္းျခင္းေတာင္ကုန္းရဲ႕ ဖိညွပ္မႈကို ခံရတယ္။ က်ဳပ္က ေဘာ့(စ္)ကို အဲ႔ဒီညမွာမိုးေသာက္ယံ အာရံုဦးအတြက္ ငါ့ရဲ႕အခြင့္အေရးေတြဟာ ဘာလဲလို႔ ေမးခဲ႕တယ္။ လွပတဲ႔ဘက္မွာ ငါ့ရဲ႕ၾကာရွည္တည္မႈ အတြက္ေရာ၊ သူဟာ ခလုတ္တစ္စံုေလာက္ကို ႐ိုက္က္ႏွက္ခဲ႔၏။ “ဒီေနရာေလငါတို႕ေဆးေသာက္ျခင္း အေႏွးအျမန္ အမႈန္ေလးေတြကို ၾကည့္တဲ႔ေနရာ၊ ငါတို႔အေတြးေတြကို ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ထားတဲ႔အရာကျဖစ္လုနီးျပီ၊ ငါတို႔၏ နမူနာက ေျပာရဲ႕။ ျပီးရင္ ငါတို႔ဟာ တိုးတက္မႈေတြ ရႏိုင္လိမ့္မယ္။ အဲဒီအာ႐ံုသက္ဝင္မႈထဲမွာ” တဲ႔ေလ။ ေဘာ႔ဟာ မွန္ခဲ့တယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ဟာ သဘာဝရဲ႕ ထုတ္ကုန္တစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီျဖစ္တည္မႈမွာ မေျပာင္းလဲတဲ႔ ေျဖာင့္ခ်က္ေတြ ဒီအတိုင္း ရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အဲဒါက ျငိမ္ေနတာျဖစ္မလား၊ ရပ္ေနတာျဖစ္မလား၊ အဲဒီျဖစ္တည္မႈဟာ ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းကိုေတာင္းပန္ျပီး ေနထုိင္မႈအင္အားကို ျမွင့္တင္သည္။

            ဤအရာသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ဆိုေသာ္ ကမာၻၾကီးသည္ ဧကန္ၾကီးမား၏။ မွန္သည္၊ မမွ်တေအာင္ကို ၾကီးမား၏၊ သို႔ေသာ္ ၾကီးမားေသာလမ္းသည္ ဘာမွ်လုပ္စရာမလိုေသာအတိုင္းအတာကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ျပန္၏။ မိဘေမတၱာမရွိ။ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုမရွိ။ ဒါဟာ ဟင္းခတ္ညွစ္ေဆးရည္။ ဒါက အေပၚယံအေရျပားႏွင့္ ေနရာအားလံုး။ အဲဒါက မွန္ကန္လြတ္ေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ေနရာမရွိ။

            အဲဒါရဲ႕ သန္႔စင္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းဟာ မဲနယ္ျပာကိုခံစားတယ္။ ဂုဏ္ရွိပါေသာ ေနာက္ ေတာင့္တင္းတဲ႔ ခႏၶာ၊ ဒါတင္မက ေတာက္ေလာင္မ်က္ဝန္းနက္မ်ားႏွင့္အတူလိပ္ရဲ႕အသားကို စြမ္းအင္ႏွင့္ လႈပ္ခါေစျပန္သည္။

- John Olson (ဂၽြန္အို(လ္)စင္)                                                                                                                    
ဥာဏ္စဥ္

            ေရဒီယိုကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးသည္ ေရဒီယိုမ်ားအေၾကာင္း မည္သည္႔အရာမွ်မသိပဲ ေရဒီယိုအား ပိတ္ပစ္သည္။ ကြ်နု္ပ္၏ ေျခစြပ္အတြင္းမွ ေျခေထာက္နွင့္ ထုိေနရာတြင္ ရပ္ခဲ့၍ သီခ်င္းတစ္ေခါက္ ျပန္စရန္အတြက္ ေစာင့္ေနခဲ႔၏။ ေသးငယ္ေသာ ေမာ္တာမ်ားနွင့္အတူ ေကာင္းမြန္ရန္ ကြ်နု္ပ္သည္ မ်ိဳသိပ္နာက်င္စြာ ထုိျမက္ခင္းအား ကြ်န္ုပ္သည္ ကုတ္ေပၚမွက်ေရာက္ပါေသာ အျဖဴေရာင္ပုဝါတစ္ထည္ႏွင့္ ရိတ္ျဖတ္ျပီး ရိတ္ျဖတ္ခ်င္ေနေသာ ဆႏၵႏွင့္အတူ။ မ်က္မွန္ပညာရွင္၏ သတင္းပို႕ခ်က္ႏွင့္အတူ ကြ်ႏုပ္သည္ ႏႈိးဆြခံခဲ႔ရ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကလိုရိုဖီးေမာ္လီက်ဴး ဖြဲ႔စည္းမႈတြင္ ရွိကုန္ေသာ သီးျခားအလင္းျပန္ျခင္းႏွင့္ သီးသန္႕ျမင္ႏိုင္စြမ္းမဲ့ပမာဏ အလင္းျပန္မႈ အစိမ္းေရာင္သည္ ျမက္မ်ားကလာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကဲ႔သို႔ပင္ လူသား၏မ်က္ဝန္းမ်ားေၾကာင့္ အလင္း၏အလ်ားသည္ ထုိအစိမ္းေရာင္ကို နားလည္ခဲ႔၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမက္ပင္မ်ားသည္ အျခားေသာ အေရာင္မ်ားလည္း ျဖစ္ပါေသး၏။ ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းမဲ့၊ ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းမဲ႔ျခင္းသည္ ျပင္းထန္ေသာ အာေခါင္ေျခာက္ကပ္မႈအား ကြ်န္ုပ္၏ အေတြးအခန္းငယ္မ်ားက အလိုအေလ်ာက္ ခြင့္ျပဳျပန္သည္။ အနက္ေရာင္အား အျဖဴေရာင္ျဖင့္ ေဘာင္ခတ္ထားျခင္းသည္ စာဖတ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ထိုအရာမဟုတ္လွ်င္၊မည္သည္႔အရာနည္း။ အဝတ္အစားမဲ႔ကုန္ေသာ ပါးစပ္ပိတ္၍ ညည္းညဴသံသည္ အသိအမွတ္ျပဳေလာက္ေအာင္ပင္ေျခေထာက္မ်ား၏ ေအာက္မွ လွွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ေပၚထြန္းရန္ ထြက္လာျခင္းေလာ (သို႔တည္းမဟုတ္) အျခားေသာ ျမင္နိုင္စြမ္းမဲ႔ အရည္မ်ားေလာ? ျခင္းေတာင္းတစ္ခုအတြင္း စုပံုထားေသာ အခိ်န္မသတ္မွတ္ရေသးသည့္နာရီမ်ားေလာ? သစ္ေတာမ်ားသည္ က်ားျဖဴမ်ားျဖင့္ ျပည့္ကုန္၏။ မီးေတာက္သည္ ေဒဝ၏ မုတ္ဆိတ္မွျဖစ္ေပၚလာ၏။ ေနဝန္းသည္ လိမ့္ထြက္ခဲ့၍ စစ္ရထားတစ္စီး၏ ဘီးမွ မီးညြန္႔မ်ားသည္လည္း ဘီးအရစ္မွတိမ္မန္ဆီသို႔ ျဖတ္ေက်ာ္၏။

            ၾကယ္၏ အလင္းသန္႔စင္ကုန္ေသာ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုမ်ား သန္းေခါင္ယံ၏ ကာဗြန္စကၠဴေပၚတြင္ ရွိကုန္၏။ နယူးေယာက္ျမိဳ႕ၾကီး၏ ေျမေအာက္ေရေျမာင္းမ်ားသည္ ရာဘာလည္ရွည္ ဖိနပ္မ်ားစီးရန္ အယံုသြင္းမႈမ်ား မတိုင္မီကတည္းက ႏႈွုတ္ခြ်န္မိေခ်ာင္းမ်ားနွင့္အတူ တြားသြားခဲ႔ဖူး၏။ သူၾကီးနွင့္တူေသာ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ အီဂ်စ္စီးကရက္အား ဖြာ႐ိႈက္ေနစဥ္မ်ားစြာေသာ စာရြက္မ်ားေပၚ၌ လက္မွတ္မ်ား မထိုးခဲ႔ျခင္းက ေရာဂါရွာေဖြမႈ ထရမ္းပက္တစ္ခု၏ ဘဝႏႈတ္ခမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေရႊေရာင္ကဲ႔သို႔ တစ္စံုတစ္ရာနွင့္ မတူညီကတည္းကျဖစ္၏။
                                                   
- သီအိုဒိုဝို႐ိုဇ္ဘိုက္ (Theodore Worozbyt)
- FromLetter of Transit (Copyright 2008 Massachusetts)

အမည္ေပးမထားေသာ (Untitled)     
                                             
            ကယ္တင္ႏိုင္သည့္ အရာတစ္ခု၊ စိမ္းလန္းေသာနက္ေမွာင္ျခင္း။ ကယ္တင္နိုင္သည္႔ အရာတစ္ခု ၊သင္ေျပာပါ။ ဒုကၡသည္ ကြ်နု္ပ္အား သူစိမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၏။ ဒုကၡသည္ ကြ်နု္ပ္စားသံုး၏။ နာက်င္မႈမ်ား၏ လွပေသာ လည္ပတ္ေစမႈ ေနရာ၌ပြင့္လင္းၾကရာ၊ တစ္ခုတည္းေသာအရာသည္ ေသခ်ာမႈအတြက္ ကြ်ႏုပ္ကယ္တင္ႏိုင္အရာ ေဘစ္႔ေဘာ၊ ဂ်က္ဇ္ဂီတဆရာၾကီးေတတိုပူဝမ္တီ( Tito Puente ) ၏ ေတးသြားက ျဖတ္သြားတဲ႔ ကားတစ္စီးေပၚက တြဲခိုသြား၏။ ေကာင္းမြန္ေသာအသက္ရွုျခင္းဟာ ပိုင္ရွင္မဲ႔ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္။ ညအခါမွာ ျမင့္မားတဲ႔ မီးေတာက္ေတြက အေမရိကန္သံမဏိကုမၸဏီမွာ၊ စက္တဲဖဲလ္ရဲ႕ ေမွ်ာ္စင္မီးေရာင္ေအာက္မွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္မေလး ေတြကလႈပ္လီလႈပ္လဲ့ ကေနၾက။ ဆပ္ကပ္ေၾကာ္ျငာသူ တစ္ေယာက္ဟာ သူမရဲ႕ကမာၻလံုးေပၚကို ၾကည္႔တယ္။ ေရြးခ်ယ္မႈတိုင္းမွာ တစ္စံုတစ္ရာ ဆံုး႐ႈံးျခင္းေတြပါဝင္တယ္။ လမ္းမၾကီးရဲ႕ မ်က္ေစာင္းထုိးေလာက္မွာ ရုရွလူငယ္ဂိုဏ္းက လူငယ္ေတြက သူတို႕ရဲ႕ေဆးမွင္ရုပ္အသစ္ကို ဝင့္ၾကြားလို႔။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ”သူေတာ္စင္ကဲ႔သို႕ ျမင့္ျမတ္သန္႔စင္ေေသာ”ဟူသည့္ စာလံုးကို တီးတိုးရြတ္ဆိုတယ္။ စည္ကားလွတဲ႔ လူသြားလမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕အေၾကြတစ္မတ္ဟာ ျပဳတ္က်ခဲ့ျပီး တံခါးလမ္းမေပၚမွာ ေရးထားတဲ႔ "SOVENIERS" ဆိုတဲ႔စကားလံုးကိုပဲ ရွာေတြ႕ခဲ႔၊ ေျခတုနွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အရပ္ျမင့္ျမင့္လူဟာ ေလမႈတ္တူရိယာတစ္လက္တီးမွုတ္ေနခဲ႔၊ စိမ္းလန္းေသာ နက္ေမွာင္မႈ၊ ဂ်စ္ပဆီတစ္ဦးက အေပၚကို ေမာ့ၾကည္႔တယ္။ လမ္းေပၚကမိန္းမငယ္တစ္ဦးက ေနာက္ကိုလွည္႔ျပီး က်ဳပ္ဆီကို တန္းတန္းမတ္မတ္ ေလွ်ာက္လာခဲ႔တယ္။ က်ဳပ္သူ႔မ်က္နွာကိုျမင္ခဲ႔တယ္။ ေသခ်ာမွုအတြက္ ကယ္တင္ႏိုင္ေသာ အရာ။ ကမာၻရဲ႕ ဝင္ရိုးတန္းမ်ဥ္းေကြးမ်ား၏အဆံုး၌။                                                                                                      
- ဆင္းေသာမတ္(စ္)ဒတ္ဖာတီ (Sean Thomas Dougherty)  : DoubleRoom မွ

ေကာက္ရိုးမ်က္ႏွာနွင့္ လူ (The Man with the face of Straw)          
         
            ဗင္းဆင့္ဗန္းဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားသည္ ေနရွိရာအရပ္ကိုမ်က္နွာမူ၍ ဖူးပြင့္ကုန္၏။ မီးေတာက္မ်ားထဲ ဒါမွမဟုတ္ သစ္ပင္ေျခာက္မ်ား၊ ျပည္႔နွက္ေနတဲ႔ အလင္းေရာင္အနည္းငယ္မ်ား၊ သူ႕ရဲ႕ပံုဆြဲကင္းဘတ္စ္စဟာ ေနၾကာပန္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ၊ ဂ်ံဳခင္း ဒါမွမဟုတ္ ဘာလီစုိက္ခင္းမ်ား။ မိုးေပၚကိုတက္လိုက္ေတာ့ ေကာက္႐ိုးမ်ားနဲ႔လုပ္တဲ႔ ေနမင္းလာဇရုရဲ႕ အခန္းနံရံအေပၚတည့္တည့္ ဒါမွမဟုတ္ ဂိ်ဳးဆက္ရိုလင္းနဲ႔ သူ႔မိန္းမမ်က္ႏွာမ်ား။ မီးကို ဖမ္းယူဖို႔အတြက္ ေျခာက္ေသြ႔သစ္ပင္မ်ားရဲ႕ စိတ္လွုပ္ရွားမႈ။ ” ဂ်ံဳခင္းထဲမွကိုယ္တိုင္ေရးပံုတူဟာ ”ဗန္းဂိုး အမည္ေပးႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ သူ႔ကိုကုိယ္စားျပဳတဲ႔ပန္းခ်ီ “မာေဆးအရပ္သားမ်ားရဲ႕ ဟင္းပြဲေတြလိုပဲကြဲျပားတဲ႔ အရသာမ်ားႏွင့္ သူဟာ ေနမင္းရဲ႕ကြဲျပားတဲ႔ ဖူးပြင့္ျခင္းကို ဆယ့္ႏွစ္ၾကိမ္ယူနစ္အားျဖင့္ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္။ လွပတဲ႔ ခရမ္းအဝါေရာင္ထဲက စိန္းဖန္႕ဖန္႕ အေရာင္ေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ေတာ္ဝင္အျပာေရာင္ ေနာက္ခံေပၚမွာျဖစ္ေစ ဆြဲေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီေပၚက တခိ်ဳ႕ဟာ ကမာၻေျမေပၚ ေၾကြက်ခဲ႕တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ မွိန္ေဖ်ာ႔ခဲ့ၿပီး သစ္ရြက္ေတြ ေလာင္ကြ်မ္းေနဆဲ။ အေျခခံက်တဲ႔ မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းက သူ႔ကို ဝတ္ဆင္ခဲ႔တယ္။ သီးႏွံစိုက္ခင္းတစ္ခု၊ ေတာင္ကုန္း တခ်ိဳ႕… ကမာၻရဲ႕ ဟိုတစ္ဘက္ျခမ္းဆီက၊ ဝမ္းေျမာက္စြာ၊ သူဟာ အေရာင္မ်ားရဲ႕ ေဆာင္းေငြ႔ပါတဲ႔ေလကို လုပ္တယ္။ ဘယ္လိုအျဖစ္မ်ိဳး မဆို လိႈင္းေတြရွိရမယ္။ ႀကီးမားတဲ႔ဝဲဂယက္ ရွိရမယ္။ ဆန္႔ထြက္မႈတစ္ခုလည္း ရွိရမယ္။ သူဟာ ကဗ်ာကို ဖန္းဆင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ သူ႔ရဲ႕လက္ေတြဟာ ေက်နပ္မႈတစ္စံုတစ္ရာကို ရွာေတြ႕ခဲ႔ရင္ေတာင္မွ အရမ္းကိုတိက်တဲ႔စုတ္တံတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေလာကၾကီးကို သရုပ္ခြဲခဲ႔သူ ဘယ္နွစ္ေယာက္ ရွိနုိင္ေသးသလဲ။ အဲဒါနဲ႕တူတဲ့တြားသြားမႈနဲ႔ လိမ္က်စ္မႈေတြကိုေရာ ဘယ္သူေတြ႕ခဲ႕ေသးလဲ?  သူ႕ကို ေလာင္ကြ်မ္းေစတဲ့ အရာကိုသာ သူဟာ ဆြဲေလ႔ရွိတာပါ။ သူဟာ အင္းအားကို ရွာေဖြရမယ့္ အစားအရသာေကာင္းေတြကိုလဲ မရွာခဲ႔ျပန္ဘူး။ ”ရူးသြပ္မႈ” သင္ေျပာပါတယ္။ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ အေရခံံြေအာက္က ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ ျဖစ္နိုင္စြမ္းမဲ႔အရာတစ္ခု။ ဒါမွမဟုတ္ ဖိအား ေအာက္က ျမင့္တက္ေနတဲ႔ ေက်ာက္တံုးေအာက္ဆီက ပန္းခ်ီရဲ႕ မ်က္နွာျပင္ပါ။    
          
            ဒါထက္ပိုတာက အဖန္တလဲလဲျဖစ္ေစတဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕နာက်င္မႈနဲ႔ အသိစိတ္လွည္႔ျဖားတဲ႔ စြန္႔စားမႈ၊ ဒါဟာ သူ႔ခံစားခ်က္နဲ႕ ဆက္စပ္ပါဝင္ပတ္သက္ေနတဲ႔လူေတြရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္နူးစရာ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြက ေလးကန္ေနာက္က်ိေအာင္သူ႔အေပၚ အားထုတ္ၾကသူေတြရဲ႕ တာဝန္လည္းျဖစ္တယ္။ အေရာင္တစ္ခုရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ အဲဒီအရာရဲ႕ဂတိတည္မႈကိုလည္း လုပ္ေပးဦးမွာပဲ။

     သူ႔ရဲ႕ရူးသြပ္မႈဟာ သူဘယ္လို ျပန္တည္ျငိမ္လာသလဲဆိုတာထက္ပိုျပီး အေရးမၾကီးပါဘူး။ သူေသျခင္းရွာေတြ႔ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ညီဆီကို စာတစ္ေစာင္ေကာက္ေရးတယ္။ ”မင္းမွာရွိတဲ႔ ငါ့ပန္းခ်ီကားေတြထဲက ကစဥ္႔ကလ်ားျဖစ္မႈမ်ား တည္ျငိမ္သြားတဲ႔အခါ အဲဒီပန္းခ်ီကားဆီကအကိ်ဳးကို မင္းခံစားရလိမ့္မယ္တဲ႔”။

            ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕အေကာင္းဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးစကားလံုးပန္ခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပါပဲ။ သူ႔ဆႏၵဟာ အဲဒီမွာရွိတဲ႔ အရာဝတၳဳ ကို ပန္းခ်ီဆြဲရတာထက္ နည္းသလိုပဲ ငါတို႔ရဲ႕ မ်က္လံုးမ်ားေရွ႕ကအရာဟာ ငါတို႔ရဲ႕ အိပ္ေပ်ာ္ေနအၾကည္႔ရဲ႕ ႏိုးထမႈထက္ နည္းသလို။

- Jean.MichelMaulpoix                                                                                                   - Translated From the French by DawnComelo 

အရာရာသည္ အတုအပမ်ားပင္ျဖစ္၏ (Everything is a False)

            ကင္ရြန္ေတာင္တန္းမ်ား၏ အလြန္ မူဟုိလန္(ဒ္)ကားလမ္းေပၚက ေျမေခြးေကာင္လည္စည္းပုဝါ။ ဆာဂ်ီ ႏွင့္ ရုိစ္ေမရီပင္မ်ား၏ ေမြးရနံ႔မ်ား၊ ယခုသည္ ေဆာင္းကာလျဖစ္သည္။ ညကာလမွာေတာ့ ေတးဆိုငွက္ငယ္မ်ားက အိမ္နီးခ်င္း ေနရာေတြကလာၾကမယ့္ေၾကာင္ပါးေတြအတြက္ သူတို႔သတိ ေပးမႈကုိ စတင္ အခ်က္ျပၾကရဲ႕။ ကေခ်သည္တစ္ဦးရဲ႕ လက္ဖဝါးမွာရွိတဲ့ကာစတာနက္ဝါး တူရိယာေတြလို၊ ထန္းပင္မ်ား ထိခတ္သံ။ ေဟာလီးဝုဒ္ စာလုံးမွာရွိတဲ့ ျမဴႏွင္းရဲ႕ျဖဴဆြတ္ဆြတ္ အေရခြံတစ္ထည္ဟာ ရမၼက္ ဆႏၵခ်စ္ျခင္း ကင္ယြန္ေတာင္မ်ားရဲ႕ ေက်ာပိုးအိတ္ထဲမွာ၊ စိုစြတ္တဲ့ေနရာမွာ၊ ေရခဲရဲ႕ေခ်ာမြတ္ေနရာ၊ ေရမရွိတဲ့ေနရာ၊ ပိုေကြ.ဝိုက္ေနတဲ့ေနရာ၊ ျပတ္ေရြ႕သြားရာေနရာေတြမွာ ျဖတ္သန္းသြားတယ္။ သူတို႔ဟာ စိတ္မရွည္မႈကို ျပေစတယ္။ စြမ္းရည္ျမင့္ဆက္သြယ္မႈကို ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းျခင္းႏွင့္ အတူ ကေတာ့ ကမၻာေျမရဲ႕ မက်ိဳးပဲ့တဲ့ အကာအကြယ္ကိုျပန္ျပီး စြန္႔ၾကဲ ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ သူမဟာ အညိဳေရာင္ ေတာလမ္းတစ္ဝိုက္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ေလ့ရွိတယ္။

            တခါတရံမွာေတာ့ ကမ္းေျခနဲ႔ အက္ကာဆီယာ (Acacia) တို႔ရဲ႕ အကိုင္းအခက္ ေတြေအာက္က သြားတယ္။ မလွမပ ပန္းမ်ားက သူမ၏ မ်က္ဝန္းမ်ားကိုဖမ္းယူမယ္။ ပန္းေရာင္ႏွင့္ ဟန္နီဆပ္ကာ ငွက္ပိန္ကေလး၊ ဒါမွမဟုတ္ လိေမၼာ္ေရာင္ေတးငွက္၊ သူတို႔ေတြ သစ္ကိုင္းမ်ားကို ဖုံးအုပ္ေနပုံက ဒ႑ာရီ ကုန္စုံဆိုင္ ေနာက္ဘက္က ဇာထိုးပန္းထိုး၊ အခင္းအကြက္ေတြလို။ အျခားေသာ နယ္ႏွင္ဒဏ္ ခံထားရတဲ့ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး ေတြကေတာ့ ဒီကင္ယြန္ေတာင္ေျခမ်ားမွာေနၾကရဲ႕၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမိဳ႕ နဲ႔ေတာ့ သိပ္မေဝးလွ၊ သူမရဲ႕ပါးစပ္ကေတာ့ မၾကာခဏေျခာက္ကပ္၊ ရင္ဘတ္က လည္းျပားခ်ပ္၊ ဒါေပမယ့္ ပိုမ်ားတဲ့ ရုပ္ထုကိုးကြယ္မႈနဲ႔ သူမဟာ ျဖည့္သြင္းျခင္းခံရတာ သူမပိုင္တဲ့ နယ္စပ္စည္းအထိ။ ပါးခ်ပ္ခ်ပ္ ၾကြက္တစ္ေကာင္နဲ႔ တူခဲ့-
ေလာ့အိန္ဂ်လစ္ၾကီးတစ္ခုလုံးကို သူမရဲ႕ စက္ဝိုင္း ပုံသ႑ာန္လက္မနဲ႔ လက္ညႈိး ကိုထိစပ္ျပီး သူမကုိင္တြယ္မတင္ႏိုင္ခဲ့။ တာယာေတြက သူမရဲ႕ ေျခေထာက္မွာရွိတဲ့ ရႊံ႕ ေတြရဲ႕ စီးဆင္းမႈကို ရပ္တန္႔ဖို႕အတြက္ထိုးရပ္ျခင္းခံခဲ့ရ၊ ဒါေပမဲ့ သူမျမင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ လမ္းတေလွ်ာက္ ကမ္းေျခဥမင္လႈိဏ္ေခါင္းကိုျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ျခင္း ေတြကေတာ့ သူမလက္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ေနရာအတြက္ သူမရဲ႕ ေမးခြန္းထုတ္မႈဟာ ဒီေနရာမွာမရွိခဲ့တဲ့ သိပ္ျပီး အစြန္းမေရာက္တဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္ျပီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါဟာ ေရာဂါလကၡဏာ တစ္ခုကလြဲျပီး တျခား မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
                                                                                                         
-  ဖန္နီဟိုး FannyHowe (b: 1940)

ဝါေသာအေရာင္ (Yellow)

ဝါေသာအေရာင္တစ္ခု။ က်ဳပ္ဟာအေရာင္တစ္မ်ိဳးကို မခ်စ္ဘူး။ အဝါေရာင္ဟာ သူ႔ရဲ႕အသံနဲ႔ က်ဳပ္ကိုပ်င္းရိ ေအာင္လုပ္ျပီး

သန္႔စင္တဲ႔ သတၱဳရဲ႕ေအာ္သံနဲ႔အတူ အဆံုးမေတာ့ ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ အဝါေရာင္က သင္၏ လကၡဏာကိုဆုပ္ကိုင္ထား ျခင္းဟာ

ကုဗတံုးေရခဲမ်ား ေပ်ာ္က်ျခင္းမွ။ ေအးစက္တဲ႔အရသာသည္ပင္ စကားလံုးတစ္လံုးအား လွည္႔ျဖားျခင္းအရာ။

ငါ့ကိုသူပိုင္တဲ႔ကမာၻကို ျပသတဲ႔အဝါေရာင္။ က်ဳပ္အထင္ေတာ့ေထာပတ္ခြက္မ်ားက

ခေလးငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမးေအာက္မွတဆင့္ ႏုပ်ိဳတဲ႔ လည္မ်ိဳတစ္ေလွ်ာက္ မိတ္ေဆြျဖစ္မႈနဲ႔အတူ ထိေတြ႔ျခင္းႏွင့္အတူ။

အို...သင္ဟာ ေထာပတ္ကို ႏွစ္သက္တာပဲဆို။ သင္တကယ္ျပဳလုပ္ခ်င္ေသာ အံ႔မခန္းအရာမ်ားအား ထားရစ္ျပီး

ပန္းရိုင္းမ်ားကေတာ့ သူတို႔အား နမူနာ႒ာန၌ျပီးျပည္႔စံုျခင္း ျဖစ္ကာ အရိပ္သည္ ပ်ားပိတံုး၏ေတာင္ပံထက္ပို၍

လွ်င္ျမန္ေရြ႕လ်ားျပီးေနာက္ ထိုေနရာတြင္ သူ႔တို႔သည္ သင္၏ ၾကာရွည္ခိုင္ျမဲမည္မဟုတ္ေသာ ငယ္ဘဝအား သင္ျပန္ခံစားရသလို

ရိတ္သိမ္းျခင္းေနာက္ကြယ္ အဝါေရာင္ဘက္၌ သင္ေရွာင္ရွားပါေသာ အျမစ္တြယ္မႈဟာ သူ႔ကိုယ္ပုိင္ေတးသြားကို

နာက်င္မႈတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေစသည့္ ႏႈိးဆြျခင္းႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔ပါေသာ အေရခြံမ်ားသည္ ထိုအရာက ကုလားခ်ဥ္ေပါင္ပင္၊ ထိုအရာက

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ျဖစ္ အျမဲတမ္း အဝါေရာင္ဗ်ည္းအကၡရာက သစ္ရြက္မ်ားေပၚမွာ ထိုးတက္၍ အျခားေသာ အပင္မ်ား၏ အနီရင့္ေရာင္

တီးတိုးေျပာသံနွင့္ ေဆးဖက္ဝင္ပင္မ်ားသင္ဘယ္ေတာ့မွ သိခြင့္မရွိေသာ မေတာ္တဆလက္မ်ား၏ အမည္ဟာ

သင့္မွတ္ဥာဏ္တြင္း ပြင္႔ထြက္တဲ႔အဝါေရာင္သည္ ပန္းသီးတစ္လံုးအား ေနေရာင္မထိထားသကဲ႔သို႔

အဝါေရာင္သည္ ျမစ္တစ္စင္း၏ ႏွလံုးသားျဖစ္သလိုညေနခင္းျမက္မ်ားဆီက ေႏြဦးသစ္ေစ႔မ်ား

သစ္ပင္အဆီအႏွစ္ထဲသို႔ ေရာက္ရွိေျပးဝင္သည္႔ လယ္ကြင္းမ်ားလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း ျဖစ္၍ သဘာဝဘိန္းပင္မ်ား

ပင္စည္၏ရွည္လ်ားခိုင္မာျခင္း၌ က်ဳပ္ဟာ အဝါေရာင္အားျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ပါေသာ္လည္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေၾကာက္ရြံ႕

အဝါေရာင္၏အားနည္းမႈသည္ ရွင္ျခင္းႏွင့္ေသျခင္းၾကား၌ ရွိပါေသာ တံတားတစ္ခု အေလ့က်ေပါက္ပင္သစ္ရြက္မ်ားက

ခ်ည္မွ်င္မ်ားကို ေရႊဒဂၤါးျပားမ်ားကဲ႔သို႔ထုတ္လုပ္ေနျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ဘဝပိုတစ္ခုလို ဥတုရာသီ၏ ေပါင္းခံျခင္းက

သစ္သီးမ်ားအားခ်ိဳျမိန္ေစခဲ႔သည္ သို႔မဟုတ္ ၾကီးမားသည့္ အဝါေရာင္သည္ သၾကားမ်ား၍ ခ်ိဳျမေသာအရသာရွိသည့္

ပံုသ႑ာန္မိ်ဳးစံုနွင့္ သစ္ေစ႔မ်ားအား ကိုက္ခဲ၍ ထုိသစ္ေစ႔မ်ားက အနံ႕မေကာင္းတဲ႔ သင္႔လည္ေခ်ာင္းက

အသားလႊာကဲ႔သို႔ ေမွာင္မိုက္ျပီး သင့္လည္ေခ်ာင္း အဝါေရာင္ေရေျမာင္း ေရဆာမွုက သင္မႏွစ္သက္ေသာၾကက္ဥiပို၍

သူ၏စက္ဝန္းေကြးမ်ားကဲ႔သို႔ အဝါေရာင္ၾကက္ဥ ျပဳတ္ဆူခဲ႔ျပီး မရွိေတာ့တဲ႔ရန႔ံကိုေပးေသာ္လည္း

သင္ကမ်က္နွာကို ေပါင္းတင္ခ်င္တာ က ပူေသာအမွ်င္မ်ားထုတ္တဲ႔ ရီေဝေဝ သင့္မ်က္ဝန္း၏ၾကက္ဥအႏွစ္အဝါေရာင္သည္

ငလ်င္ဗဟိုခ်က္သကဲ႔သို႔ ေႏွာင့္ယွက္မႈ လက္ဆန္႔တန္းၾကိဳဆိုေသာရစ္သမ္တစ္ခုဟာ အဝါေရာင္မြန္းလြဲထဲမွာရွိျပီး

အဲဒီမြန္းလြဲသည္ပင္ စိတ္ကူးအလင္းထဲ ပစ္ခ်ခံရတဲ႔အမိ်ဳးအစားတစ္ခုဟာ သင္႔၏မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာရွိျပီး ထုိအရာက

ခ်က္ခ်င္း ျဖစ္ေပၚမႈအေျခအေနကအတိတ္အျဖစ္အပ်က္မ်ား သင္ၾကားဖူးေသာ ပံုျပင္မ်ားအား ေရာေႏွာပစ္သည္ႏွင့္ အတူ

ပံုရိပ္မ်ားကအဝါေရာင္ထဲရွိ သင့္အားသရုပ္ေဆာင္ျပေန။ ေက်းငွက္မ်ားက အဝါေရာင္ေတးသြားကို သီဆိုသည့္ေနာက္ကြယ္၌

လိုက္ပါလာေသာ ေတးသြားသည္ ပယင္းေက်ာက္ ဂီတသေကၤတမ်ားက အနက္ေရာင္လက္ေရးလွ

အင္းဆက္မ်ားအားေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ခဲ႔။ သင့္ဖိနပ္ေပၚက်တဲ႔ လမ္းမက အလင္းေရာင္အား ထုပ္ပိုးခဲ႔။ ထိုအေရာင္က

သင့္အားလံုျခံဳေသာ အဝါေရာင္အားေပးျပီးေနာက္ လံုျခံဳေသာ

အဆံုးမဲ႔အဝါေရာင္အား ေပးျပန္၏။                                                                                                                                                                                      
- လစ္ဇ္မာပီ (Lizz Murphy). From Double Room


- ေဇာ္ေဇာ္ထြန္း