လည္းေကာင္း l သျဖန္ပုလဲေပါက္ ဟုလည္းေကာင္း ေခၚေလ့ရွိပါတယ္ ။ သီဆိုတီးမွဳတ္ရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့
အရာ႒ာနကိုလိုက္ျပီး ခြဲျခားေခၚၾကတာပါ။
သံျဖန္
ပတ္ပ်ိဳး/ယိုးဒယား စတဲ့ေရွးနန္းတြင္းမဟာဂီတ သီခ်င္းၾကီးမ်ားကို သီဆိုတီးမွဳတ္ျပီးတဲ့အခါ အသံကို
ျပန္ေျဖတဲ့သေဘာနဲ ့ထည့္သြင္းသီဆိုေလ့ရွိတာေၾကာင့္ သံျဖန္လို ့ေခၚရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။အခ်ိဳ ့က သျဖန္
လို ့လည္း ေခၚတာကိုေတြ ့ရပါတယ္ ။ ဥပမာ -
ျမဝတီမင္းၾကီးရဲ ့စိန္ေဝလ်ွံ ပတ္ပ်ိဳး အဆံုးမွာ __
လြမ္းေစဖို ့ၾကံဳ
ေနအရုဏ္ ေရာင္ျခည္ဆို ့ပါလို ့
ျပန္စို ့ဘံုနန္း ။
ေမ်ွာ္လည္း အိုင္ကုဏၭာက
ေရႊၾကာကို ေလေျပသြဲ ့တယ္
ေဖာ္မဲ့သူပန္း ။ ။
ခြန္းေထာက္
နွစ္ပါးသြားကတဲ့အခန္းမွာ လူရႊင္ေတာ္ကအေထာက္အၾကိဳ ႏွဳတ္ခြန္းဆက္တဲ့ သေဘာနဲ ့အခ်ိဳးတစ္ခုခုကို
သီဆိုၾကတာေၾကာင့္ ခြန္းေထာက္လို ့ေခၚၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဴ ့ဇာတ္သဘင္ေတြမွာ ခရီးလမ္းမွာ မင္းသားနဲ ့
မင္းသမီးတို ့ယာယီသစ္ခက္တဲနန္းေဆာက္ျပီး တစ္ေထာက္နားေနတုန္း အေမာေျပ သီဆိုၾကတာမို႔
ခြန္းေထာက္အစား ကြန္းေထာက္လို ့လည္း ေခၚၾကတယ္လို ့ယူဆၾကပါတယ္။
ဥပမာ - အခ်ိဳ ့ဇာတ္သဘင္ေတြမွာ မင္းသားနဲ ့မင္းသမီးတို ့ ေတာစခန္းမွာ ေခတၱစခန္းခ်ေနတုန္း
လူရႊင္ေတာ္လက္စြဲ ေတြက ေအာက္ပါကဲ့သို ့ခြန္းေထာက္ေလးခ်ိဳးကို သီဆိုျပီး နွဳတ္ခြန္းဆက္ေလ့
ရွိပါတယ္ -
ေရယဥ္ျဖာ ရစ္လာသန္းပါလို ့
ေနရဥၥရာ ျမစ္သာကမ္းေပထင့္
စိမ့္စမ္းရယ္က အေထြေထြ ။
မွန္းမဆံုးပါကလ
ဆြမ္းလံုးလို ေက်ာက္သလံုးေတြက
(ကြယ္)ရႊဲစိလို ့ေန ။
ျပဳခါခါ သဒၶါတတ္ပါေပ့
သုဇာတာ ကနတ္ကယ္တို ့
ဂဏွာျမတ္ ဆြမ္းနို ့ေမႊ
တို ့ဘုန္းေဝတဲ့ ဘုရား ။
သံုးတဲ့ေနရာ
ခြက္သိဂၤ ီရတနာနွင့္
လုပ္အာကို ဗုဒၶါေဆးခဲ့တယ္
(အိုဗ်ာ)ေရွး႒ာနလား ။ ။
- ေနဘုန္းမိုရ္