ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားသည္ မူရင္းေရးသားသူဆရာသမားမ်ားထံမွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာမ်က္ႏွာရိွ ကဗ်ာေရးရာစာတမ္းမ်ားကို စီးပြားေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ျခင္းမျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္ - မင္းခသူ

ကြန္ဆက္က်ဴရယ္ - Conceptual (11)

ဒီမွာ ၁/ ငါဟာ ၂/ ငါ့စာရြက္ ၅.၆/ ငါ့ ၈/ ေဘာပန္ ၉/ ႏွင့္ ၁၀/ ငါ့ ၁၁/ မွင္ ၁၂/ နဲ႕ ၄/ အတူ ငါ ထိုင္ ၃ တယ္၊ ဒီအရာ ၁၆ ရဲ႕ ၁၅/ ပထမဦးဆံုး ၁၃/ အရာ ၁၇ နဲ႕ ၁၈ ဟိုအရာ ၂၀ နဲ႕ ၂၁ အျခားေသာ၂၄/ အရာ ၂၅/ စဥ္းစားသည္ ၂၆.၂၇/ ထို႕ေနာက္ ၂၈ ကၽြႏု္၏ ၂၉/ အေတြးမ်ား ၃၀/ ေရာက္လာ ၃၁/ ဒါေၾကာင့္ပင္ ၃၂/ ကစဥ့္ကလ်ား ၃၃/ အားလံုးဟာ ၃၄ ကၽြႏ္ုပ္၏ ၃၈/ အေတြးစိတ္ ၃၇/ အထဲသို႕ ၃၅/ ထိုအရာ ၃၉/ဒီ ၄၀/ အာ႐ံု ၄၁/ ႐ုပ္ဝတၳဳ ၄၄/ ကၽြႏု္ပ္ ၄၅/ ဘယ္ေတာ့မွ ၄၆/ ႏိုင္သည္ ၆၇  ေတြ႕ ၄၈.၄၉/ ဒီ ၅၀/ စကားလံုး ၅၁/ သည္ ၅၂/ မွားယြင္း ၅၃/ ေနရာခ်ခဲ့ ၅၄/ -မ႐ွိ ၅၅.၅၇ /သတိမွ ၅၈/ ဆီသို႕ ၅၉/  ဒီ ၆၀ အာ႐ံု ၆၁.၆၂/ ဒီ ၆၃/ ပစၥဳပၸန္ ၆၄ /ႏွင့္ ၆၅/ အနာဂါတ္ ၆၆/ သည္ အစားထိုး ၆၇.၆၈/ ၏ ၆၉/ အတိတ္ ၇၀/ ကာလျပ ၇၁.၇၂/ ဒီေနာက္ ၇၃/ ငါ့ ၇၄/ သဒၵါ ၇၅/ ငါ ၇၆/ အလို႐ွိ ၇၇.၇၈/ အို ၇၉/ ခ်စ္သူရယ္ ၈၀/ ! ၈၁ ဘယ္လို ၈၂/ ပ်င္းစရာ ၈၄.၈၅ တစ္ခုျဖစ္သလဲ ၈၃/ ငါ ၈၆/ ထင္ရဲ႕ ၈၇/ ငါ ၈၈/ ျဖစ္လိမ့္ ၈၉/ ဘယ္ေတာ့မွ ၉၀/ အားထုတ္မႈ ၉၁/ အတြက္ ၉၂/ ေရးသား ၉၃/ ပိုၿပီး ၉၄

- Percy Byssshe Shelley, January 1810

ဒီမွာ ငါဟာ ငါ့စာ႐ြက္ ငါ့ေဘာပန္ ငါ့ မွင္ရည္နဲ႔အတူ ငါ ထိုင္တယ္။ ဒီအရာရဲ႕ ပထမဆံုးနဲ႕
ဟိုအရာနဲ႔အျခားေသာအရာ စဥ္းစားတယ္ ၿပီးေတာ့ ငါ့အေတြးေရာက္လာ ဒါေၾကာင့္ ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္အားလံုးဟာ
ငါ့စိတ္ထဲကို ေရာက္လာၾကရဲ႕
ထိုအရာ ဒီအာ႐ံု သို႕မဟုတ္ ဒီဝတၳဳကို ငါဘယ္ေတာ့မွ ေတြ႕ႏိုင္မည္မဟုတ္
ဒီစကားလံုးဟာ မွားယြင္းေနရာခ်ျခင္းခံခဲ့ရ အသိမဲ့ျခင္းဆီမွ အာ႐ံုခံစားမွႈဆီသို႕
ဒီ ပစၥဳပၸန္နဲ႕ အနာဂါတ္ဆိုတာအတိတ္ကာလျပပုဒ္ကို အစားထိုးၿပီးေတာ့
ငါ့သဒၵါကို ငါလိုတယ္ အိုခ်စ္သူရယ္ ဘယ္လို ပ်င္းရိစရာတစ္ခုပါလဲကြယ္
ငါထင္တာကေတာ့ ငါပိုေရးဖို႕ဘယ္ေတာ့မွ အားထုတ္ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

၁။ ဗယ္လင္တိုင္း အက္(ခ)လန္း(ဒ)၊ ကြန္ျမဴနစ္ကဗ်ာ ၁၉၃၅
၂။ ဝီလီယံ၊ ေကာလင္း(စ)၊ ကဗ်ာဆိုင္ရာ စ႐ိုက္လကၡဏာသို႕ တမ္းခ်င္း
၃။ ေဝါ့(တ)ဝွစ္မင္း(န)၊ ကၽြႏ္ုပ္ထိုင္တယ္ ၿပီးေတာ့ၾကည့္တယ္
၄။ ဂၽြန္ေမ(လ)တန္၊ အယ္ ေအာ္လီဂ႐ို
၅။ ရက္(ပ)ေဝါဒိုအီမာဆန္၊ ေတာင္တစ္လံုး
၆။ ဒီလန္ေသာမတ္(စ)၊ စကၠဴေပၚက လက္မွတ္မ်ားကို ေရးထိုးပါေသာ ဒီလက္
၇။ ေသာမတ္(စ)ကမ္ပယြန္၊ ငါ့အခ်စ္ဆံုးေလး လက္(စ)ဘီယာ
၈။ ဟင္နရီေဗါက္ဟန္၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ျခင္း
၉။ ရီတာဒို႕(ဗ) ေဒးဗစ္ေဝါ(လ္)ကာ (၁၇၈၅-၁၈၃၀)
၁၀။ ဟာမန္းမဲလ္ေဗလီ၊ ေမွ်ာ္စင္ငယ္ကေလးအတြင္းဝယ္
၁၁။ ဂၽြန္ေဝး(လ)မြန္႕(ထ)၊ ႐ိုခ်က္စတာရဲ႕ ဒုတိယၿမိဳ႕စား၊ ဒီမသန္စြမ္းေသာ ေပ်ာ္ပါးမႈ
၁၂။ ေအဗရာဟမ္ေကာင္းေလး၊ ထိုအမ်ိဳးသမီးငယ္ (၅. လီမြန္ေဖ်ာ္ရည္ထဲေရးဖြဲ႕ေသာ)
၁၃။ ေဂ်ာ္နသန္ဆြစ္(ဖ)၊ ေဒါက္တာဆြစ္(ဖ)၏ ေသဆံုးျခင္းေပၚဖြဲ႕ေသာကာရန္မ်ား
၁၄။ အယ္လီဇဘက္ဘစ္ေ႐ွာ့(ဖ)၊ ႏိုဗာစေကာ့(ထ)တီရာ၌ ပထမအႀကိမ္ေသဆံုးျခင္း
၁၅။ ဒါနီ ဝါကိုစကီး၊ က်ဳပ္မ်က္ႏွာနဲ႕ က်ဳပ္ေနထိုင္ဖို႕ေသခ်ာေပါက္ေလ့လာရဦးမယ္
၁၆။ ဂ်ရက္မန္ေလဟုတ္(ပ)ကင္း(စ)၊ အန္ဒ႐ိုမီဒ
၁၇။ ေဝါ့(လ)ေလ့စတီဗင္(စ)၊ အရာဝတၳဳအေၾကာင္း အိုင္ဒီယာေၾကာင့္မဟုတ္၍ ထိုအရာဝတၳဳကိုယ္တိုင္
၁၈။ အက္ဒြပ္လီယာ၊ ဇီးကြက္ႏွင့္ ပူစီကတ္(တ) (၁)
၁၉။ ေလာရင့္ဖာလင္ေဟတီ၊ ကြယ္ေပ်ာက္ကမၻာ၏႐ုပ္ပံုလႊာ
၂၀။ ဘာ႐ြန္အယ္(လ္)ဖရက္(ဒ)တင္နဆန္၊ ႐ွားေလာ့ေဒဝီ
၂၁။ အဲလီးဇဘက္ဘားနဒ္ ဘေရာင္းနင္း၊ ကမၻာေပၚက အေကာင္းဆံုးအရာ
၂၂။ အန္းဖနက္႐ွ္၊ ဝင္ခ်ီဆာၿမိဳ႕စားကေတာ္၊ ဒီေဒါသ။ ပင္ဒါရစ္(ခ)ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားကဲ့သို႕
၂၃။ ဒါနီဒိုင္ပရီမ၊ အခ်စ္ကဗ်ာနည္းနည္းပါးပါး ဒါမွမဟုတ္မ်ားမ်ားစားစား
၂၄။ ဝီလ်ံဘင္းဟမ္တက္(ပ)ပန္၊ ေနာက္တစ္ဖက္ကိုၾကည့္ပါ။
၂၅။ အမ္မလီဒစ္ဆင္၊ အခ်စ္-ေသျခင္းထက္ေနာက္က်တဲ့အရာမ်ားလား
၂၆။ စတီဖင္ကရိန္း၊ ငါေတြးသလိုေတြး
၂၇။ ေဂ်ာ့ခ်္ဘာကာ၊ ညေနခင္းမ်ား၌သင္ယူျခင္း
၂၈။ လူးဝစ္ဇိုေကာ့(ဖ)စကီး + ေအ-၁၂
၂၉။ ေဂ်ာ့ခ်္မီရိဒစ္(သ္)၊ အတြင္းပိုင္းဟာမိုနီ
၃၀။ ေရာဘတ္ဘေရာင္းနင္း၊ အိမ္အေတြးမ်ား၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားဆီမွ
၃၁။ ေဂ်ာ့ခ်္အဲလီးေယာ့(တ)၊ ခ်ိဳေသာညေနခင္းမ်ား အသြားနဲ႕အလာ၊အခ်စ္
၃၂။ ဂ်ရိုမီရိုသမ္ဘဂ္၊ အေစ့ႀကဲျခင္း
၃၃။ ဆမ္ျမဴရယ္ဘတ္(တ)လာ၊ ဟုဒိုင္ဘရပ္(စ) (အပိုင္း ၁၊ ကန္တို၂)
၃၄။ ခရစ္စၥတီးနားရိုဆက္တီ၊ ခ်ိဳေသာ ရနံ႕ကိုျဖင့္ ကၽြန္မေပးဖူးပါ၏။
 ၃၅။  ကက္နက္ရက္(ဆ္)ေရာ့(ထ္) ၊    ရည္ရြယ္ခ်က္သစ္မ်ား ၊  အစုအဖြဲ ့အသစ္မ်ား
၃၆။  ခ်ား(လ္)စ္ဘန္းစတိန္း  ၊   ငါ့ရဲ  ့ ၊ ငါရဲ  ့ ၊ ငါရဲ  ့
၃၇။  အက္ဒြပ္အက္(စ)(တ)လင္  ကမ္းမင္း(စ)  ၊   ကြ်န္ုပ္၏စိတ္သည္
၃၈။  ေအာ္စကာ၀ိုင္း(ဒ)  ၊ ရီးဒင္းေဂါ(လ) ရဲ  ့ ဘဲဘက္(ဒ)  တစ္ပုဒ္
၃၉။  ေဟလ္(ဒ)ဒူးေလးတယ္(လ္)  ၊ အပူ
၄၀။  အက္ဒစ္(ထ)ဆစ္(ထ)၀ဲလ္  ၊  ဆာဘဲ(လ္)ဇီးဘတ္(ထ)
၄၁။  အလဇႏၵား ပုပ္ ၊  အသံနဲ ့ အာရံု
၄၂။  ကင္း(စ)ေလး အမစ္(စ)  ၊  ရိုမန္းတစ္ ၀ါဒ အား ဆန္ ့က်င္၍
၄၃။  တက္(ဒ)ဟု(ခ်္)  ၊  ဓာတ္ေတာ္
၄၄။  ဖရန္ ့(ခ)အိုဟာရာ  ၊  ဒီအရာနွင့္အတူ  ငရဲဆီသို ့
၄၅။  အာမီရီ ဘရက ၊  အုပ္နွစ္ဆယ္တြဲ   ေသေႀကာင္းႀကံမွတ္စု အတြက္ အမွာစာ
၄၆။  ေဒးဗစ္ဟားဗတ္(ထ)ရစ္ခ်တ္(ထ)ေလာရင့္(စ) ၊  အသုဘ ေခါင္းေလာင္းသံတစ္ခ်က္
၄၇။  ေရာဘတ္(ထ)ခရီေလ၊   စဥ္းစားရန္
၄၈။  အမ္မလီဒစ္(က)ဆင္ ၊  ပန္းတိုင္သည္လည္း  သူ  ့ကိုမရွာနိုင္
၄၉။  ဂ်က္(ခ)ကေရာက္(ခ) ၊  စက္တင္ဘာ ။  ၁၆ ၊  ၁၉၆၁ ၊ ကဗ်ာ
၅၀။  ေသာမတ္(စ) ဂေရး  ၊   အီတန္ေကာလိပ္ရဲ  ့အေ၀းက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပၚတမ္းခ်င္း
၅၁။  အန္း(န)ဘရြန္တီ  ၊  ဒီကာမင္နစ္  အယူသည္းသူမ်ားအတြက္  စကားတစ္လံုး
၅၂။  ကေလာဒီမက္ေကး  ၊   ခ်ိဳေသာအခ်ိန္မ်ား
၅၃။  အက္ဒြပ္ေသာမတ္(စ)၊  နည္းနည္းမွန္သည္ နည္းနည္းမွားသည္ေႀကာင့္ ျဖစ္တဲ့ျပသနာ လံုးလံုးမရွိျပီ ။
၅၄။  အန္း(န)ဆက္တြန္  ၊  ဒီအရာေနာက္ဘက္၌  ရွိခဲ့ျပီးေနာက္တြင္
၅၅။  ေရာဘတ္(ထ)ေဆာက္(သ)ေသ  ၊ ဘလမ္(န)ဟီယမ္  စစ္ပြဲ
၅၆။  လင္းေမာဂ်နီယမ္  ၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္   ထပ္၍လုပ္ပါ
၅၇။  ေမရီေအာ္လီဗာ ၊ ငန္းရိုင္းမ်ား
၅၈။  အက္ဇရာေပါင္း  ၊ Dieu ! Qu'il La  Fait
၅၉။  စတီဖင္စပန္ဒါ  ၊ အို လူငယ္မ်ား အို  ေသြးေသာက္မ်ား
၆၀။  မင္နလြိဳင္  ၊ ဂါးထရု(ဒ)စတိုင္း
၆၁။  အယ္ဂ်ာမြန္း ခ်ာလီဆြန္ဘန္း (မ္)  ၊  ႀကား၌ရွိေသာအရာကိုထည့္ေပါင္း
၆၂။  ဖရန္ ့စစ္အယ္လန္ ေ၀ါ့ကင္း(စ)ဟာပါ  ၊  အေစခံအေမ
၆၃။  ဂြ်န္ကိ(သ္)  ၊   ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း သို ့
၆၄။  ေရာဘတ္(ထ)ဖေရာ့(စ္)  ၊   ေန ့ကိုခ်ံဳ  ့ပစ္ပါ
၆၅။  ၀ီလီယံေ၀ါ့ဒ္(စ္)ေ၀ါ့(ထ)  ၊  ဒီလိုက္ဖက္အသံ  (ဟာမိုနီ)
၆၆။  ဂ်ိမ္း(စ္)မြန္ရိုး ၀ြိဳက္(ထ)ဖီးလ္(ဒ)   ၊   ဘယ္ေလာက္ရွည္သလဲ  ?

ရီကာဒို ေဘာ(ဂ္)လယြန္နီ

- ေဇာ္ေဇာ္ထြန္း